Att döda tid på Skellefteå Airport

Flakmonkey
Att döda tid på Skellefteå Airport

Sitter just nu på Skellefteå Airport och väntar på att jag ska få gå på flyget som ska ta mig, min syster och lillebror tillbaka till Stockholm. Vi har ju spenderat dagen i Norsjö på vår morfars begravning och efter att ha gått upp innan 6 i morse ska det blir riktigt skönt att komma hem speciellt när det strulat med resan som det gjort. Nu skulle det ju ha kunnat vara betydligt värre då vi bara blev en 90 minuter försenade på flighten upp hit i morse och nu bara en timme för hemfärden. Eller ja det är iaf det som gäller för nu, det kan säkert bli ännu mer förseningar innan tiden för avfärd som nu är satt till 20:10.

[ia=23571; large]
Såhär upphetsande är Skellefteå Airport

Men även om det skulle kunnat vara betydligt värre så är det ju rejält irriterande att behöva döda extra tid, speciellt när man stressat en del för att komma i tid till den ursprungliga tiden. Tur då att man har en dator och 3G-dongel så att man kan fördriva den med att surfa runt lite, ta igen jobb som man missat under dagen, läsa på FZ, ta del av de senaste skvallret på Aftonbladet, etc etc... Fast vet inte hur bra det var att just kolla igenom jobbmailen. Det gjorde ju inte direkt att man blev mindre stressad när man tvingades konstatera att det nog kan bli rätt mycket att göra imorgon. Skulle inte förvåna mig om det blir att sitta över en stund. Vet inte varför, men det brukar bli så på fredagar, kanske beror det på att jag inte har mycket till liv? Deprimerande tanke det.

Nåja, dags att försöka underhålla sig lite här... kanske borde passa på och julklasshoppa litegranna, är ju som att förena nytta med nöje - åtminstone för mig. Jag är ju en sån där konstig person som tycker det är roligare att köpa presenter till andra än att få dem själv. Kanske inte i alla lägen, men i väldigt många iaf

#blogg

Medlem
Att döda tid på Skellefteå Airport

Påminner om Östersunds flygplats


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Skellefteå flygplats har en ganska fin mosaik på väggen över bagagebandet i ankomsthallen. Nästan lite 8-bitars över den, faktiskt. Annars har inte särskilt mycket hänt där de senaste årtiondena. Bor bara någon mil därifrån.

Flakmonkey

Måste ha missat mosaiken, kan ju bero på att jag bara hade handbagage iofs så hade inte så stor anledning att titta på vad som fanns över bagagebandet Men men, nu är man ju snart hemma iaf... bara 6 stationer kvar på tuben \o/

1
Skriv svar