Min automagiska omvärldscensur

Skägg.
10 Chambers
Min automagiska omvärldscensur

För ett par år sedan slutade jag att läsa kvällstidningar. Det var så svårt att hitta något vettigt i nyhetsväg bland allt dokusåpasnusk och annat dravel att det var inte värt tiden. Morgontidningarnas nätupplagor cirkulerade dock i den dagliga rutinen men någon gång i somras föll de ur och har inte saknats. Alls.

Istället har det sociala nätverket blivit ett filter mot omvärlden. Det vill säga är något tillräckligt intressant eller relevant får jag reda på det i alla fall. Visst, jag får inte alla rätt i nutidstesten men jag slipper samtidigt att ödsla energi på saker som saknas existensberättigande. Jag har helt enkelt kopplat bort det mediala bruset och kunde inte vara mer nöjd.

#blogg


signatur
Medlem
Min automagiska omvärldscensur

Är det bara jag som undrar vad kvällstidningarna hade o skriva om innan det kom tv

Medlem

Håller med dig Calle och gör samma sak själv. Det är en underbar informationstid vi lever i.


signatur

/MJ

Sociala nätverk är väl minst lika fulla av meningslös dynga och trams som den mest sliskiga av kvällstidningar? Jag skulle aldrig klara mig utan min morgondos GP för att hänga med i vad som händer.

Medlem

Det man inte vet har man inte heller ont av? Kör på samma grej förresten. Köper DN då och då bara. Det är ju lite mer selektivt idag, vill vi ha reda på något kan vi googla det eller hoppas på en trovärdig artikel på Wikipedia. Samtidigt som reklam pumpas ut som aldrig förr.

Skägg.
10 Chambers

Sebbe, självklart, den är tyvärr inte helt automagisk, lite silning krävs ändå.


signatur
Medlem

Det är väl inte så konstigt egentligen, det hör väl till att sluta läsa tidningar och titta på nyheter när man flyttar ut på landet och blir enstöring.


signatur

Robin,
Frilansare

Bra... Men ibland kommer man inte undan tyvärr...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Robin, borde väl vara tvärtom, för att hålla kontakten med verkligheten. Fast du kanske menar "kanin-ben-i-skägget"-enstöring.


signatur
Medlem

Ett tips om man skulle vilja följa med, men slippa en massa skräp kan vara att kolla veckomagasin à la Time istället. Då rensas det bort mycket och det som är kvar är oftare sådant som faktiskt har någon påverkan/betydelse. Det är helt enkelt inte samma mängd utfyllnads- och skräpnyheter.

1
Skriv svar