Äta bör man, annars dör man

Medlem
Äta bör man, annars dör man

Undrar egentligen om den meningen överhuvudtaget är tänkt som ett rim. Klockan är 15:02, jag har fortfarande inte ätit mat. Kom nyss hem från storhandling på ICA. Fuck you ICA säger jag bara. Fuck you.

Dåligt omdöme hos mig att ”ja, men jag äter frukost efter ICA”. No way in hell tänker mitt huvud när jag väl i affären försöker döda gamla gubbar med min brännheta blick (till saken hör att jag råkade sparka till ett hjul på kundvagnen av misstag, och en gubbe blängde på mig jättelänge, hyfs!). Utöver det blev jag snart en smula paranoid och trodde att alla blängde på mig. Jag-behöver-mat. Grubblerier vid lågt blodsockervärde är helvetiskt. När jag dessutom var färdig så skulle jag gå till bussen, som är en bit bort, på andra sidan vägen, så ser jag den köra förbi, varenda gång, varje vecka. Jag sprang som ett as mot bussen, och den artige chauffören släppte in mig.

Nu är jag hemma. Nu ska jag äta. För såhär kan det inte gå till. Jag som exemplarisk husfru går inte så jäkla klockrent ibland. Till saken hör också att Hoppi och Henning, har haft som projekt hela natten att brotta ner julgranen, och dra den över hela lägenheten i takt med att Henning kör sina katt-julballader på högsta volym.

Återkommer med lucka 3 när jag samlat mig och gått upp 4 kilo.

”mm, bajs!”

[ia=23595; large]

#blogg

Äta bör man, annars dör man

åh gud jag känner igen mig i din text.

Handlade i går och en oerfaren pappa kunde inte hålla koll på sina ca: 4 åriga illbatingar. När denna lilla levande trafikstop inte vaglade sakta sakta framför min vagn satte "det" sig ner och började protestera!.
Allt jag tänkte på var att det var ganska mycket höjd mellan vagnen och golvet, om jag nu "teoretiskt" hade kört över barnet så hade "det" nog inte blivit skadat.
Annars är det alla pensionärer och självupptagna personer som stannar mitt i gången likt en kork, my god people, get out of the way!.

alltså jag blir arg här och nu när jag tänker på det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

skönt med en som förstår!

argh, vad är det med alla som har barn, eller pensionärer som bara ska köpa brysselkål o läkerol? som när man sitter på bussen, så hoppar givetvis en hel mamma-cirkel på bussen, med fyra barnvagnar, med skrikande kreatur. Eller så hoppar där på en hel dagisklass. Eller så hoppar där på 78 st pensionärer där alla, alla, är i behov av pensionärsplatserna. Gawd.

Medlem

Du har tur som träffa på en artig chaufför. I den här stan så stannar de vid hållplatsen och öppnar dörren. När man sedan går från busskuren mot bussen och är på väg in i den stänger han dörrarna och kör iväg. Förbannade kollektivtrafik.


signatur
1
Skriv svar