Speltorka

Medlem
Speltorka

Såhär närmare juletid är det som vanligt ett viss torka på nya speltitlar. De sista riktigt stora AAA titlarna kom till oss i Oktober och November, kvar återstår bara World of Warcraft: Cataclysm.

Kan det vara så att de stora spelföretagen är rädda för att den större delen av spelvärlden kommer ägna sina pengar och tid åt den uppkommande expansionen? Det kan vara så att de tror att de inte kommer sälja lika bra över mellandagarnas rea.

Men det jag tror är den huvudsakliga orsaken till att ingen släpper något stort spel i December är just julafton. Antingen har de ingen chans mot Nintendos barnfamiljspel. Eller så pungade de ut sina spel ett par månader innan lagom till att alla barn har kunnat tjata gallan ur sina föräldrar.

Microsoft, Sony och framförallt Nintendo behöver just nu bara sitta på sina höga kontorsstolar och se hur pengarna bara rullar in från sina Move, Kinect, och Wii. Det är under julhelgen som man kommer se hur mycket Sonys och Microsofts storsatsningar kommer löna sig.

I den stundande nyhetstorkan kan vi i alla fall sitta och längta fram till Video Game Rewards 2010 den 12e December och hålla tummarna för spännande nyheter och att de rätta spelen kommer vinna.

Så kära läsare, vad har ni önskat er i julklapp? Vilket spel hoppas ni kommer vinna game of the year? Ska ni skaffa Cataclysm? Lämna gärna en kommentar nedanför!

Som vanligt kan ni hitta mer nyheter och uppdateringar på min blogg: http://liveti1080p.wordpress.com/2010/12/03/speltorka/

#blogg

Speltorka

Golden Sun: Dark Dawn, Game of the year, handheld of the year, Golden joyfull ray of sunshine in my life of the year- awards.

Och nej wow är dött låt det dö.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Har köpt alla spel jag vill ha i år. Det är om Brink skulle släppas innan jul som det skulle vara aktuellt, men annars är jag spelmässigt väldigt nöjd.

1
Skriv svar