Mynt väger en del

Flakmonkey
Mynt väger en del

För två veckor sedan tog jag det första steget mot det målet som jag haft ett tag nu nämligen att växla in alla de mynt som jag har. Detta gjordes genom att bege sig till närmaste Handelsbanken-kontor och hämta ut myntrör eftersom de inte har någon maskin som kan göra det automagiskt. Sedan dess har jag pillat ner alla mina mynt i rören och nu är det således dags att ta allting till samma bank för att växla in och sätta in pengarna på mitt konto.

[ia=23607; large]

Har jag räknat rätt kommer det innebära att jag får in 4000 kr och det är ju faktiskt så pass mycket att man kan göra något riktigt kul för dem. Vad det blir är dock högst oklart förutom att jag med största sannolikhet kommer köpa mig en skäggtrimmer. Nu när jag har skägg så kan jag ju inte låta det bli alltför vildvuxet, måste groomas lite. Hur som helst så ska det bli riktigt skönt att få bort alla mynt, inte minst för min rygg som kommer bära ryggsäcken där alla mynt ligger just nu. 4000 kr i mynt väger ju en hel del, speciellt då mer än 1000 av dessa uppgörs av enkronor. Förstår inte vad man ska med mynt till, kan de inte bara avskaffas? Eller iaf dra ner på dem ännu mer, 50-öringens bortfall var ju verkligen ett steg i rätt riktning iaf .)

#blogg

1
Skriv svar