Tidiga morgnar har blivit en bra ny rutin

Flakmonkey
Tidiga morgnar har blivit en bra ny rutin

Så sitter man sedan några minuter på jobbet igen. Bra mycket tidigare än vad jag behöver vara här, men det är riktigt skönt faktiskt. Då får man inte bara en skön mjukstart på tagen utan man hinner även också med en himla massa eftersom det värsta springet inte har börjat ännu. För att inte nämna den strida strömmen av mail som inleds runt 08:30. Därför har jag sedan en tid tillbaka försökt få in den nya rutinen att komma just lite tidigare till jobbet de dagar som jag inte tränar på morgonen.

[ia=23657; large]
Utanför min lägenhet idag 06:20 - lite mysigt är det ändå med vintermorgnar

Just tack vare att jag har vanan inne från de dagarna så har det faktiskt inte vara någon större omställning. Jag vaknar strax innan 06:00 och då hinner jag i god tid utan att behöva stressa alltför mycket. Visst är det jobbigt vissa mornar och det är ju inte som att jag inte kan komma in "normal" tid också om jag varit uppe sent av någon anledning, men om något så ger det här mig en viss marginal som är bra att ha. Så ja, nu har jag en betydligt tidigare morgonrutin än vad jag hade tidigare och jag gillar det. Det är säkerligen inte för alla, men jag tror faktiskt även att många människor som anser sig vara morgontrötta skulle klara av det och må riktigt bra av det.

#blogg

1
Skriv svar