Helg i helgen? For real!?

Redaktör
Ponny
Helg i helgen? For real!?

Har insett så smått att jag börjat få lite sådan där - vad är det ni ungdomar kallar det - Ledighet? Fritid? Frihet? Jag måste ju tillstå att det inte känns helt dumt.

Samtidigt är det en högst ovanlig sinnesstämning. Igår fick jag nästan lite panik när jag inte hade något produktivt att göra. Så jag började skriva på en lista med artikelidéer... Bra, Fredrik. Verkligen. Nej, i helgen ser jag ut att vara helt ledig. Då ska jag bli världsmästare på att slappna av.

Men... okej, jag har en liten sak på mitt bord. Fast att spela och skriva om Kingdom Hearts Re:coded känns snarare som en ynnest. Jag råkar ju vara ett stort fan av allt som har med mixen av DIsney och Final Fantasy att göra.

Men vänta lite nu... är jag verkligen ett Kingdom Hearts-fan? Bokstavligt talat: ja. Det första spelet har jag kört flera gånger och när jag gjorde en personlig topp 10 back in the days hamnade det på femte plats. Men resten då? Kingdom Hearts II har jag spelat, säg, 30 % av. Chain of Memories har jag bara påbörjat. Och sen har vi både Birth by Sleep och 358/2 Days (konstig titel - verkligen). Nästa år släpps dessutom Kingdom Hearts 3D.

Varför har serien gått mig förbi? Knepigt. Jag har varit sugen men på något sätt har spelen trillat mellan stolarna. Svaret på vad jag ska göra med min lediga tid blev med ens väldigt klart...

[ia=23894; large]
Fyra män och en syrsa.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar