New York, dag 3

Inaktiv
New York, dag 3

Varje eftermiddag kan man gå till ett särskilt ställe på Times Square och köpa Broadwaybiljetter till kvällens föreställning för uppemot halva priset. Sagt och gjort införskaffades biljetter till Mary Poppins för 60 $ styck. Vi ville se antingen Lejonkungen eller en musikal med Spindelmannen med musik av Bono och The Edge men de var tyvärr slutsålda.

Jag ska dock inte klaga. Det här var den andra musikalen jag nånsin var på och även om jag gillade det första gången så är en Broadwayteater lite annorlunda än Växjö Konserthus. Rekvisitan de använder är rätt sinnessjuk ändå, två mer eller mindre skalenliga hus som bara dyker upp ur golvet och dimper ner från taket. Och kan någon förklara för mig hur man kan måla blommor på en vägg för att i nästa sekund slita ut dom från planket och ha en bukett i handen?

Mycket bra föreställning, definitivt värt pengarna och kanske det roligaste vi gjord i New York på min ära. Rekommenderas varmt.

På kvällen åt vi på en minimal japansk restaurang där samtliga servitriser hade vita handskar. Deras curry & jordnötssås hade man kunnat döda för att kunna göra själv hemma i Sverige.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Skägg.
10 Chambers
New York, dag 3

Jag ska dit. Nån gång...


signatur
1
Skriv svar