Nu vet jag min skjortstorlek

Flakmonkey
Nu vet jag min skjortstorlek

Är julfest med jobbet imorgon och eftersom man gärna vill vara lite fin då så tog jag mig in till stan efter jobbet idag för att shoppa en skjorta. Inte för att jag inte har några skjortor, utan för att de jag har sitter dåligt - de är mer som tält än skjortor. Bara det är ju lite lustigt nu. Att jag ens bryr mig om passform. Antar att det är en av nackdelarna med att man går ner i vikt. Tidigare så brydde jag mig inte alls så mycket om det, man var ju mest bara glad över att de gick att få på sig överhuvudtaget, men nu ska det visst sitta bra också - man har gått och blivit ytlig helt enkelt. Det är dock en smäll jag är villig att ta

Tillbaks till dagens shopping nu som gick riktigt bra. Jag drog till Gallerian på Hamngatan och hittade först två skjortor på JC som jag slog till på. Gillar deras Premium-skjortor då de inte har någon stor fet logga som så många kläder från den typen av kedjor brukar ha. Enkla och cleana helt enkelt, har enormt svårt för stora loggor. Efter det strosade jag runt, gick in en butik här och en butik där och testade skjortor utan att hitta några som satt bra. Till sist jag dock in på Gate One där det blev lite av jackpot.

Jag upptäckte nämligen att de hade 50% på Tiger-skjortor och då var det ju bara att slå till och köpa tre st. Det är ju precis så "cleana" skjortor som jag gillar och behöver nu när garderoben ska byggas upp från grunden. Lite mer funky grejer får komma efterhand helt enkelt. Tre stycken blev det där och lite roligt var att jag fick reda på min nya skjortstorlek. Visserligen har jag ingen aning om vad jag haft tidigare, jag har ju som sagt inte brytt mig så mycket, förutom att jag nog började någonstans på XXXL och att de jag haft nu varit L-XL. Nu fick jag emellertid reda på att jag har 42 vilket känns riktigt trevligt att veta faktiskt. Vet egentligen inte varför det känns bra, men det är väl som lite av en stämpel att man är där man vill vara, eller i varje fall i närheten, det kan ju alltid bli bättre

Så den här kvällen har gått åt till att stryka de nya skjortorna och nu återstår det bara att välja någon som man ska ha på festen imorgon Ytterliggare en sån där extremt fånig och ytlig grej, men det är gott för själen att ta på sig kläder, speciellt när de är nya, och återminstone få känna sig lite snygg...

#blogg

1
Skriv svar