Medlem
Lucka 18

Det är så svårt att förklara gamla klassiker. Dels för att nostalgi är luddigt och glänsande, dels för att minnet sviktar. Så är det med Flimbo’s Quest. Kommer inte riktigt ihåg upplägget, eller om det fanns någon logik i det. Men du var en pojke med keps (woah, välkommen in till 90-talet). Utöver det var målet att döda fiender på rätt korta plattforms-aktiga banor, samt köpa medel för valutan man plockade upp. Urmysigt!

[ia=23936; large]

#blogg

Lucka 18

Mys-nostalgi vibbar på grafik och hur enkla plattformsspel kan glädja en så.

Kommer Heart of Darkness dyka upp på listan framöver?? installerade spelet igår och satte genast ett durkslag på huvudet. Och Grim Fandango men det har inte varit tillräckligt lång tid sen senast, då jag fortfarande kommer ihåg alla lösningar på alla problem.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tror tyvärr att Heart of darkness inte kommer med. Införskaffade det för inte alltför längesedan och har ärligt talat knappt spelat det alls. :). Iofs skulle jag gärna kunna slänga in massa peka-och-klicka-spel, men har för många på lager att det skulle bli enformigt framöver.

Medlem

Åh traveller in time. Du borde komma hit på spelfest! När jag och sambon väl bor i större lägenhet yrkar jag på retrospelskväll!

1
Skriv svar