Ambassadör
League of Legends
Julrea

Jag kom hem sliten efter en dag på jobbet. Vila kan man göra när man är död för tid är pengar och man får passa på att håva in nu när man är ledig.
Under mina välförtjänta raster var jag inne och läste bloggar på FZ. Många skrev om den fantastiska julrean som pågick på Steam. Jag smög in lite tyst på arbetsdatorn och såg till min stora förvåning att Battlefield Bad Company 2 reades ut för knappa hundralappen.
Jag kunde knappt bärga mig tills jag fick åka hem och investera i denna exceptionella pang pang-fest.
Under bilresan hem kände jag hur mitt avtryckar finger darrade. Jag kunde se framför mig hur min listiga hänsynslöshet skulle få mig att dominera med förstörelsen som Frost Byte motor delar med sig.
Efter en snabb fika satte jag mig vid datorn för att göra ett riktigt super kap.
Men till min bedrövelse insåg jag att mitt minne hade svikit mig och min plånbok låg fortfarande kvar i bilen.
Likt en påkostad actionrulle kunde de närvarande se mig, klädd i shorts och foppatofflor, i 255 Kelvin springa 100 meter mot en tickande klocka. Allt utspelat i äkta 3-D.

Efter en kort stund satt jag vid datorn och ett uppkopplat Steam. Sedan jag fått ett nytt Visa-kort fick jag skriva in uppgifterna återigen. Klockan var nu 18.58 när jag tryckte på sista knappen men till min förbannelse kom ett felmeddelande upp om att ett internt fel hade uppstått och min transaktion hade misslyckats.

Jag lutade mig bakåt i stolen. Samtidigt som jag hade ett psykiskt nervsammanbrott kunde jag se att klockan passerat 19:00 och en ny samling extraordinära erbjudande visades upp.

Så nu vill jag bara tacka Steam för att de hitintills har förstört all min julglädje. För är det inte definitionen på julglädje, att som en virtuell soldat spränga sig igenom väggar och döda sina medmänniskor?

Jag såg i efterhand att BF:BC2 fortfarande är utreat fast för 200 kronor. Är det värt att slå till?

P.S. För känsliga läsare vill jag påpeka att jag inte tog detta missöde lika hårt som jag illustrerade i texten. Men resten är sanning!

#blogg

Medlem
Titel

Nu kör jag iof på 360 men enligt mig är bf:bc2 helt klart värt 200kr

Medlem

Jag köpte det för 199:-, totaly worth it!

Medlem

kan inte sluta handla på steam. 800€ de senaste året (vad i helvete? )

70€ so far denna rea (dag fucking 2 )

aja, NVM så värt

eller?

ofc

o_O

1
Skriv svar