Ambassadör
League of Legends
Vänskap

Nu har man klarat av ännu en jul, skinkan är snart uppäten, tomten har tagit semester och ett par paket har öppnats.
Såhär i juletider måste man ju tänka på sin medmänniska. Även fast annandag jul var igår kunde jag inte låta bli att sprida lite julglädje ute på Battlefields slagfält idag. Jag spelade squad team deathmath.
I väntan på att min vän skulle dyka upp spelade jag med några helt okända människor. När jag kom med i laget insåg jag snabbt att de gillade att hålla tillsammans och alla i laget visade på bra laganda. Jag kände att jag var tvungen att dra mitt strå till stacken och började spela som medic. Jag kan säga att innan jag började spela idag hade jag precis låst upp medpacket så jag hade inte kommit så långt i min utveckling.
Som motivation till mina läkande bedrifter hade jag sjukvårdaren från Bastonge-avsnittet från Band of Brothers. Helt utan rädsla sprang jag från lagkamrat till lagkamrat med min läkande lilla låda. Till skillnad från vanliga spelare som jag tidigare mött var dessa riktigt vänliga och uppskattade verkligen min uppoffrande spelstil. Och bara efter ett par matcher hade jag lyckats få två nya vänner i spelet. Vi dominerade match efter match och medic som jag tidigare tyckte var den tråkigaste klassen är från och med nu en favoritklass.

Det är såhär multiplayer ska gå till. Visst kan man komma långt om man är en bra spelare men för att verkligen vara säker på seger krävs ett enormt lagarbete. Här har jag ägnat tusentals timmar på Call of Dutys multiplayer när detta mästerverk har funnits. Tacka vet jag Steams julrea!

Om det är någon som är sugen på att spela lite får ni gärna höra av er. Har ni några tips och trix får ni gärna dela med av dessa också! Det skulle uppskattas till en nybörjare som mig!

#blogg

1
Skriv svar