Jozo:s prisutdelningar 2010

Medlem
Jozo:s prisutdelningar 2010

Då var det dags för mig att skriva lite i bloggen igen. Här kommer mina utdelningar för 2010:

Årets bästa spel:

1: Red Dead Redemption
R* gör det igen. En underbar värld och atmosfär som fylls med underliga och trovärdiga karaktärer gör detta spelet till årets bästa! När man kan spendera 3 timmar i sträck på att bara sitta och spela kortspel i spelet utan att vara medveten om tiden, så vet man att det är ett bra spel.

2: Super Mario Galaxy 2
Säga vad man vill om Nintendos mjölkande av sina karaktärer, men blir spelen så här grymt bra och roliga så får de gärna fortsätta i all evighet. Det är så skönt att veta att man har ett alldeles fantastiskt och utmanande plattformsspel ståendes i spelhyllan i denna skjutardominerande generation.

3: Battlefield Bad Company 2
Ett tråkigt enspelarläge som är flera nivåer sämre än föregångarens, men med ett flerspelarläge som är det roligaste sedan Battlefield 2 gör BFBC2 till årets bästa onlinespel. Ljudet är fantastisk, grafiken är ljuvlig och destruction 2.0 är härligt.

Årets besvikelser:

1: Medal of Honor
Allting såg så lovande ut på pappret. Men i praktiken så blev det bara en patriotisk sörja med medioker spelkänsla och ett flerspelarläge som var under all kritik i slutändan...

2: Final Fantasy XIII
Nej, Square Enix lyckades inte toppa FF VII den här gången heller. Med en seg start och en väldigt tråkig story så tröttnade jag fort på spelet och gick vidare till något annat.

3: Epic Mickey
De första intrycken gav en härlig mersmak, men ju mer jag såg och hörde om spelet, desto mer tappade jag lusten att köpa det. När jag sen testade på spelet hos en kompis så blev jag nöjd med mitt val att inte köpa det.

Årets överraskning:

Minecraft
Vem hade kunnat ana att ett så simpelt spel skulle vara så beroendeframkallande? Att spendera en hel dag med att gräva och leta efter material för att äntligen kunna bygga den där borgen som man alltid byggde i lego när man var liten är så fruktansvärt kul.

Årets "Wohoo"

1: Uncharted 3: Drakes deception annonseras
Den här generationens bästa spelserie får en uppföljare och november kan inte komma fort nog.

2: The Elder Scrolls V: Skyrim annonseras
Äntligen så är det bekräftat att TES-serien fortsätter. Åh, vad jag längtar till att få ströva omkring och upptäcka igen i Bethesdas mästerliga spelserie.

3: Batman: Arkham City får ett släppdatum
Batman: Arkham Asylum var ett av 2009 års största överraskningar och jag har fullt förtroende att Rocksteady ska leverera en ännu bättre upplevelse i Gothams underbara värld.

#blogg

Medlem
Jozo:s prisutdelningar 2010

Bra skrivet


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Jag som tyckte singleplayer var mycket bättre i BC2. i ettan blev det ju hyfsat trist efter att du låst upp mortar. Bara mörda sönder fiendeläger innan du klev in. Och ett märkligt respawnsystem.


signatur
Medlem

Det som gör BC2s singleplayer sämre var att hela atmosfären var så allvarlig och att Dice helt enkelt struntade i ettans story. Vad hände med guldet och legionären?

Nej, det kändes som att de försökte efterlikna Call of Duty för mycket. Ge mig tillbaka den lättsamma humorn från ettan.

1
Skriv svar