Darksiders - första timmarna

Flakmonkey
Darksiders - första timmarna

Jo efter en hel del om och men så föll i varje fall valet av nästa spel att ta mig an på #Darksiders och efter ett par timmars spelande så är jag mer än nöjd. Har ju inte lirat på långa vägar tillräckligt länge för att kunna ge ett rättvist helhetsomdöme, men mina förhoppningar har infriats. Jag hade på förhand hört att det skulle vara ett hack 'n slash blandat med ett mörkt Zelda och i stort så tycker jag att det är vad jag fått. Fienderna kommer på rad och mellan slaktande får man äventyra, levla up, köpa prylar, etc etc och de bitarna går hittills inte att klaga på.

<script src="http://www.fz.se/filmer/_embed.php?id=4317" type="text/javascript"></script>

Något som dock överraskat mig på ett positivt sätt är handlingen och hur den berättas. Jag har alltid gillat när hjälten inte är en genomgod sak som hjälper gamla damer över vägen och även om det blivit allt vanligare med antihjälar (Kratos, etc) så blir det ändå nästan genast en betydligt mer intressant karaktär. Handligen i sig verkar intressant, men det är som sagt berättandet som jag gillar. Märks att #Vigil Games har lagt ner mycket möda (och pengar) på att få till bra röstskådespelare och det hjälper verkligen ett spel av den här typen där berättelsen blir allt viktigare.

Negativt då? Jo jag tycker att striderna kan vara lite hjärndöda. Nu är jag inte ute efter en utmaning i samma stil som #Ninja Gaiden där du måste nöta hur mycket som helst, men lite högre krav på finess hade varit välkommet. Fast vem vet, det kommer kanske bli bättre längre fram, min X-knapp på handkontrollen hoppas det iaf, för annars kommer den nog slitas ut

#blogg

Darksiders - första timmarna

Gametrailers hade blandade intryck, vissa saker var bra, andra mysko; men som helhet ska det nog funkar helt OK...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar