Nyårslöftesgymare

Flakmonkey
Nyårslöftesgymare

Nu är ju inte jag någon veteran när det gäller träning, men det tar inte lång tid förrän man märker vissa saker som är rätt lustiga. Det kan vara allt från de tuffa killarna som bara tränar discomuskler till tjejerna (för det är nästan uteslutande tjejer) som slutar med konditionsträningen när de börjar bli svettiga, förmodligen för att de inte tycker det är så sexigt med svett. Nu efter nyår är kommer det en ny kategori av gymbesökare som också är rätt lustiga - nyårslöftesgymarna.

Eller det är kanske lite väl taskigt att kalla dem för lustiga. Det är ju trist för dem på så många vis att de skaffar ett gymkort, tränar en månad, kanske två innan de faller bort. Dels så slänger de ju bort pengar resten av året, men framförallt så missar de ju en chans att komma i bättre form vilket är en betydligt större förlust i det långa loppet.

Hur trist det än är för dem så är det ett irritationsmoment för mig och många andra just nu. Det är självklart inte personernas fel i sig, men eftersom gymen inte räknar med att de kommer träna särskilt länge så är inte gymen anpassade för dem alla. Varför ska de ha en massa extramaskiner som inte kommer ha full beläggning under 80% av året? Så nu innebär alla nyårslöftesgymare att man får stå och vänta bra mycket längre på maskiner och när man väl får tag på en så kan man inte använda dem alltför länge eftersom kön växer bakom en.

Men men, nu är jag ju inte den som spenderar alltför mycket tid på maskiner, går mest på pass, men det är ändå störande när man måste vänta i 10 minuter för att få värma upp på ett löpband i 10 minuter... Tur att det inte kommer vara för evigt

#blogg

Medlem
Nyårslöftesgymare

Haha, det där har jag konstaterat varenda dag på gymmet sen nyår, ovanligt mycket folk hmm..Börjar tunnas ut nu dock

Medlem

De mest uthålliga brukar ge sig i mitten av februari, bara att hålla ut!


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar