sjömannens början.

Megadelux
sjömannens början.

Jag ska väl börja med att introducera migsjälv..

jag heter Tobias och är född och uppväxt i Eskilstuna. Bor fortfarande kvar här.

När jag var 14 köpte jag min första dator, 300mhz med .. ja. Var det nu var. Den var riktigt bra på sin tid.

Sen dess har det bara eskalerat. Jag har väl 4-5 historier som samlar damm i garderoben.
En 800mhz burk som står som nätverksdisk. En 3ghz som Debianserver för webhost och eggdrop osv..

Nog om det.

Nu till min egentliga anledning till bloggen.

att hålla koll på mina spel och hur mycket jag spelar dom. Samt lite info om dom..

Jag tänkte börja med att säga att jag jobbar på båt. Så jag jobbar 10 dagar, sen är jag hemma 10 dagar. Och har en flickvän som också är gamer. Vi delar intresset i World of Warcraft ihop i en nordisk guild.

Men nej, all min tid smiter inte bara till WoW. Det är så mycket mer.

Jag är även flygfantast och bilspelsfanatiker. Samt allehanda "sim" spel.

sim ant var det första spelet jag köpte. och något rallyspel som .... var en rätt stor besvikelse.

Men det tar vi en annan gång..

Jag sitter just nu i dilemmat vilket spel jag ska börja köra "på riktigt" för oftast kör jag bara.. lite hääär.. och lite däääär..

Bilspel så är det rFactor och nyinköpta F1 2010 som gäller. Då åker G25 ratten fram som jag köpte på fyllan tillsammans med min vän som beställde en egen.

Flygspel så dominerade LockOn: modern air combat väldigt länge. Men har också röjjt runt i fs2004 / fsx med modden Pmdg 737. (Tänk... 30 minuter pillande på paneler bara för att komma upp i luften.)

Jag har också sen 6 månader tagit del i andra världskrigen.. ONLINE.. ( battlegroundeurope.com)

Sen ligger FPS mig rätt nära om hjärtat som gammal CS spelare sen 0.4 beta. Då granaterna studsa tillbaka mot fönstren..

Också har vi alla strategispel.. Åh alla strategispel.
Civ 4, Total War serien, Hearts of Iron 2 och Total Anihilation / Supreme Commander (1an) ..

Så jag spelar väldigt mycket, men väldigt lite på få fronter...

Och skulle vilja fokusera mer på en front.. i taget.

Denna blogg kommer att handla om vad jag spelat för dagen och hur jag upplever det.
Uppgångar och motgångar.

Nu ska jag in och kolla WoW om det finns några aktiva events... Samt köra Daily JC och lite mining grinding..

#blogg

1
Skriv svar