Alla dessa frågor...

Medlem
Alla dessa frågor...

Charlize Theron eller Noomi Rapace i nya Alien?

Ridleys egna val ska tydligen vara Noomi men Fox vill ha ett affichnamn i stil med Theron eller Portman...hmm.

Personligen skulle jag helst se Theron, tror hon kan fixa en stark karaktär i stil med Ripley men om det är en smart idé är en annan sak. Tror man stirrar sig blind på en kvinnlig huvudroll i Alien, Ripley kan ha varit ett undantag som fungerade men att introducera en ny karaktär som ska leda filmen känns lite...använt?
Nu är det Ridley själv som tack och lov sitter vid rodret men jag är lite orolig för att det kan bli en ny Sanaa Lathan, som jag personligen gillade och tycker gjorde en bra roll i AvP...
Bra roll för mig kanske ska förklaras att jag nöjer mig med lite nice ass och en bra hylla. Om hon dessutom rör sig bra och flashar lite hud så får en hon en Oscar direkt om jag fick bestämma...

Nu har jag inte sett någon film som jag kan komma ihåg med Noomi men jag tror inte hon kan fixa en sån här roll men vad vet jag...
Med Theron är risken att hon inte ser någon Oscar i slutet och därför gör en ny Aeon Flux. Däremot hade jag missat att hon är påtänkt för nya Mad Max...som hade varit suverän om man tagit med Mad Mel i den...

Appropå Mel Gibson, borde inte han ta lite badguy-roller?
Tror han skulle göra en perfekt roll som en stark skurk, lite Payback-stuk blandat med lite businesstyrann vore kalas... Kanske till och med i den nya Bondrullen?
Släng in ett blodigt slut så alla (ursäkta men jag menar faktiskt inget illa) judar i Hollywood får lite av kakan så stackarn kan börja göra film igen.

#blogg

Alla dessa frågor...

Ingen av dem passar, Charlize är för snygg och Noomi svensk, det ska inte bli ett "svenskt universum" igen som Lucas sa till Pernilla August när hon undrade om han inte brydde sig om hennes dialekt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För snygg...sett Monster?
Men helt rätt, Charlize är inte heller rätt för rollen.

inK
Medlem

Vad vi får i Monster är ju en roll, inte en del av skådespelaren.
I Monster förvandlas ju två fina fruntimmer till vulgära monster.


signatur

Every trophy counts...

Hon passar inte in i Sci-Fi, ta "Hancock" som ett exempel. Malplacerad så det stänkte om henne...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar