Medlem
Re cap.

Det var ett tag sedan det gick att göra ett inlägg. Explorer-fel tydligen.

Under tiden har jag spelat klar Dead Money till New Vegas. Det var ok men inte mer. Det roligaste var att det var gratis att ladda ner för mig. Förstår inte varför men jag tackar och bockar för det.

Medal of Honor har jag blivit klar med. Det var ju ung. lika bra som CoD i singleplayer. Kritiken mot det tycker jag alltså var obefogad. Mp vet jag dock inget om, eftersom det bara bör spelas på PC.

Mass effect 2 har jag tidigare missat, eller snarare inte fastnat för när jag spelade ettan på PC. Nu när jag nu har körde igenom den på boxen var den svår att lägga ner. Blir alltid lika postivit överraskad med riktigt bra röstskådespeleri, som i ex. Enslaved och Uncharted. Desstuom en bra story som jag brydde mig lagom åt. Har annars svårt att bry mig om vad spelen handlar om i större utsträckning. Det kanske hänger ihop med att de är i överlag lika allihop.

Har även fortsatt lite smått på Killzone 2, men fortfarande inte alls imponerad. Den är inte ett dugg bättre en andra bra fps.er. Eller jo.. bättre än Halo naturligtvis eftersom Halo är en överreklamerad medelmåtta med löjliga små aliens som hoppar och grymtar barnsligt när de blir skjutna. Lite som att skjuta Fragglar.

Castlevania - Lord of Shadows är jag besviken på. Såg fram emot den. Men när de där oundvikliga bossfighterna tar död på lusten att spela ja då faller allt. Jättetråkigt, men jag finner absolut ingen som helst lust i mata slag efter slag på ett dumt monster som med bara lite intelligens skulle kunna krossa karaktären på en sekund. Bortkastade pengar. Spelet förutom bossarna är ju riktigt roligt, men vad ska jag göra när jag måste förbi bosseländet?

Är Dragon age konsoll roligare än på PC? Borde säkert vara piskstraff för den frågan, men eftersom jag inte orkar engagera mig i PC-versionen undrar jag om konsollversionen är lite simplifierad. Det är ju ändå på konsoll. Har svårt för PC-versionen. Jag tycker det helt enkelt är för svårt. Jag kanske gör något fel? Borde jag levla upp karaktären innan jag går vidare?

Annars vet jag inte om det finns något speciellt spel att se fram emot under den närmaste månaden. Borde ju fortsätta på Heavy Rain, men är aldrig på humör.

Ja just det Mafia II var ju roligt. Snygg design och spelglädje. Imponerade stad de byggt upp.

#blogg

Medlem
Re cap.

Dragon Age är en liten utmaning för de som inte spelat så mycket rollspel innan kanske. Det gäller nog främst att hitta en balanserad grupp, och sen så upplever jag att det blir lättare och lättare. Enligt recensionen på FZ, så är PC-versionen att föredra, då det är lättare att utföra dina strategier helt enkelt, jag tror inte att konsol har den isometriska vyn. På konsol så är navigeringen logiskt nog inte lika snabb och grafiken inte lika skarp.

1
Skriv svar