Indoor Walking är sweet

Flakmonkey
Indoor Walking är sweet

Tänkte bara pass på och slå ett slag för en relativt ny bekantskap på svenska gym och är enkelt beskrivet spinning med crosstrainermaskiner. Har iofs bara kört det två gånger hittills, men jag gillar det verkligen och föredrar det helt klart framför spinning. Dels för att man inte bara tränar benen utan även överkroppen, men också för att jag inte får ont i röven av en obekväm sadel. Sen är det ju också mer skonsamt mot kroppen än löpning, vilket är viktigt för de som kanske inte tränat så mycket tidigare då leder och knän lätt tar stryk av löpning. Precis som spinning blir det ju också precis så jobbat som man själv gör det. Även om passets ledare säger åt dig om du ska höja eller sänka motståndet så är det ju du som väljer om du ska göra de teller inte och med hur mycket. Det passar alltså alla, vältränad som helt otränad, vilket jag personligen gillar.

Så tränar du på något ställe där du har chansen att pröva på det och du gillar pass så tycker jag att du ska ta chansen. Gillar du det inte så har du ju ändå inte slösat bort mer än en timme av ditt liv och även då är du ju i varje fall en erfarenhet rikare ^^

#blogg

1
Skriv svar