Darksiders fortsätter övertyga

Flakmonkey
Darksiders fortsätter övertyga

Hittills har jag lyckats rätt bra med att leva upp till mitt måll för 2011 att utnyttja mer av min "dötid" till att spela TV-spel istället för att se på TV. Jag har knappast lagt alla dötid på spelande, men rent procentuellt har det blivit betydligt mer än vad jag hade gjort förra året. I ren tid innebär det att jag har lirat #Darksiders i 10 timmar och det har varit en riktigt angenäm upplevelse på de flsta sätt och vis.

I stort så känns det som att de intryck jag hade efter den första timman stämde bra. Det är ett härligt och mörkt äventyrsspel där mycket av tiden går åt till att slakta fiender på ett sätt som inte kräver alltför mycket hjärnverksamhet. Just det är väl den saken som jag skulle kunna gnälla om, att det är för mycket buttonmashing. Jag hittade rätt tidigt ett "move" som var bra och levlande upp det till max rätt fort vilket har gjort att jag klarar mig finfint i de flesta lägen genom att bara använda det. Kanske kommer det innebära problem i framtiden men eftersom jag tack vare det kan levla upp andra delar så känns det som att det kommer jämna ut sig i slutet ändå eftersom man tycks kunna hinna med att maxa upp allting. Lite trist faktiskt, jag gillar att vara tvungen att göra val som påverkar utgången.

Men men, trots detta så är det ett kul spel. Jag vill verkligen ta mig vidare för att se vad som händer härnäst och det är det viktigaste i ett spel av den här typen tycker jag. Får se hur många timmar jag har kvar, men det känns som att jag har passerat hälften nu i varje fall så förhoppningsvis kommer jag hinna spela ut det under veckan så att jag kan ta itu med ett nytt spel. Och förhoppningsvis kommer den andra halvan vara lika bra som den första, för då är det verkligen ett spel som jag kan rekommendera å det varmaste.

#blogg

1
Skriv svar