Oblivion och Saboteur

Medlem
Oblivion och Saboteur

Med sedvanlig ovilja att spela de spel jag redan har hittade jag två intressanta spel i reakorgen.

Först ut blev The saboteur som verkar vara precis i stil med nyligen avklarade Mafia II, men kanske i lite sämre utförande. Jag har spelat några timmar och det ser lovande ut.

Sedan Oblivion som jag spelat på PC många timmar men aldrig kommit vidare på. Jag har gjort en massa guild quests för att kunna levla upp och sedan stänga den första Oblivion gaten. (Att stänga den första porten har jag nu lärt mig är bland det första man ska göra.) Sedan lade jag ner spelet i förmån för andra. Gaten är fortfarande öppen i PC-världen. I den bekväma sippa- på-vin-360-världen var det dock inga problem med att direkt smyga sig upp i tornet och pilla lite på stenen som fanns där och vips var där stängt. Märkligt att det kan vara så stor skillnad på platformarna. Dessvärre har jag nu istället fastnat i en kloak med tre stycken riddare och polare Per som dör ganska fort. Jag hinner döda en av riddarna och sedan blir jag intryckt i ett hörn och kan inte göra ett dugg. På sin höjd levlar jag upp min rustning men det är ju inte till någon nytta när jag en halv minut senare dör. Hur i h-te ska jag kunna slåss om jag inte ens kan parera? Har jag fel svärd? Fel rustning? För låg level, eller vad är det frågan om? Jag blir så arg när jag inte kan röra mig ur fläcken. Jag kommer ev. tillbaka med lite mer level, men jag har ju hört att även fienderna levlar upp tillsammans med mig. Det är en styggelse! Eventuellt blir spelet liggande bland de där andra jag inte orkar fortsätta med. Där ibland Killzone 2 som jag bara har en bana kvar på, men det är ju så tråkigt att peppra Helghast i parti och minut för att sedan veta att dummer-Radec väntar med någon sorts tramsig osynlighetsmanick som han kan hypertransportera bort sig till höger och vänster med. Men för jösse namn stå inte där och vänta på mig då, utan vipsa dig bakom mig och skjut mig i ryggen, stället. Dessa antagonister som aldrig kan uppföra sig logiskt. TRAMS!

Till sist: Vem man inte ska hyra in som röst till ett spel:

[http://www.metacritic.com/game/xbox-360/mindjack/trailers?vid...]

#blogg

Ish
Medlem
Oblivion IV och Saboteur

Oblivion IV? Rätt säker på att du menar TES IV: Oblivion, eller?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Yes, så klart. Har alltid sagt Oblivion 4 av någon anledning.Thx.

Medlem

Så man ska inte levla upp sin karaktär innan port 1?

Medlem

Man kan det, men tydligen behöver man inte, för det var inte så svårt att stänga den första porten. Men som jag skrev jag försökte stänga den porten tidigare på PC utan att lyckats och nu på boxen gick det alldeses utmärkt, pbåda speald epå Normal. Däremot har jag ibland problem med råttorna som springer runt här och där. Jag fastnar i ett hörn och kan inte försvara mig. Jag har nu spelat ungefär 20% av main questen utan att ha gjort några side quests, och det har i princip gått smärtfritt utan en incident som jag löste efter typ sex försök. Däremot har jag nu börjat göra guild quest för att det är roligt och för att jag VILL levla upp. Ex. kan man hoppa som ett fån istället för att gå för att levla upp Acrobatic skills.

1
Skriv svar