Handbollsmiddag

Medlem
Handbollsmiddag

Ja vad gör man inte för att få det bästa av två världar? Jo man har både middag med härliga vänner OCH ser på handbolls-VM.
Det kommer i detalj gå till så att man ser första halvlek var för sig och då det är vila i mitten åker våra kära vänner till oss i taxi för att sedan se sista halvan av matchen hemma hos oss På så vis kan man få ihop både mat, vänner och lite gott vin

Självklart tänker ni att man skulle sett hela matchen hemma hos oss, men det går inte förstår ni för vuxna människor har någon märklig regel att inte ses före klockan 19. Nu görs alltså ett undantag med några minuter i kväll

Trevligt blir det i alla fall.

Jag ligger i min säng om kvällarna och funderar på det här fantasy-temat som ni gett mig. Det är ruskigt svårt att få till någon fantasykänsla hemma hos oss kan jag säga för vi lever väldigt spartanskt. Vi tycker om att ha få saker framme och oftast är det välstädat... inte så fantasy med andra ord.

En idé är att köra utomhusbilder från Malmö... typ lite märkliga hus och gärna lite dimma eller annan effekt för att öka på mystiken. Det ska bara till ett bra tillfälle för detta så tror jag det kan bli riktigt bra!
Jag funderar vidare också på det här landskapstemat med hårt/mjukt och kontraster. Det tycker jag låter superspännande och ligger ju betydligt närmare min vanliga genre. Förhoppningen är att kunna genomföra båda dessa utmaningar med bravur... återstår att se!

TV-spelskvällen i onsdags blev mycket lyckad! En massa skoj pangande och riktigt trevligt sällskap. Det kommer definitivt göras om Ett stort tack till Magnus!

I går blev det som vanligt några timmars Fallout New Vegas. Jag har nu spelat över 40 timmar och än så länge inte använt mig av snabb-förflyttnings-funktionen. Det blir roligare så för jag inser nu i efterhand att jag måste ha missat en jäkla massa spännande saker i Fallout 3. Hälften av alla quest's och fiender möter man ju trots allt på vägen mellan punkt A och punkt B. Kan vara värt att spela om Fallout 3 eventuellt.

I framtiden hägrar också Black Ops... blev rejält sugen på en ny underbar spelupplevelse i Modern Warfare-tappning efter spelkvällen. Blir till att köpa begagnat när det gått ner lite i pris.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg!

#blogg

1
Skriv svar