Min spelhelg - så blev den!

Frilansare
Min spelhelg - så blev den!

Ähum, ok. Jag spelade inget i helgen. Alls. Men bara för att visa att jag inte är den som är den så tar jag ändå det bästa tipset och belönar det med ett spel!
Och det blev faktiskt ett spel som jag redan kört, men som är värt all uppmärksamhet det kan få: mysiga Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth. Det är fult, kantigt, trögrörligt men så jävla läskigt att man når dåligt när man sitter framför tv:n.
Tack jacke910! Jag kommer att köra igång en ny omgång redan i veckan. Skicka ett PM till mig med namn och adress samt önskemål på spel!

#blogg

Min spelhelg - så blev den!

Rätt spel van. mer än vad vi kan säga om de flesta gaming-galor.
Det är inte fult, det är estetiskt.
Det är inte kantigt, det är utformat.
Det är inte trögrörligt, det är begränsat för högre inlevelse.
Det är inte läskigt, Det är Lovecraft, det är oförståndigt, det är vridet, det är psykologiskt störande, Det är för jävla underbart.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag gillade inte det tyvärr...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Åh en gammal favorit i hyllan! Har otaliga gånger försökt övertala mina vänner om spelets storhet men de har bara rynkat på näsan. Atmosfären säger jag! En riktig älskling till mig som älskar skräck, och inte har något emot ett lite sävligare tempo

1
Skriv svar