Medlem
Why not?

Såg just lite på SVT:s Uppdrag Granskning och fick lite så där ...va spelar det för roll?

Först var det den onda Kamrad som förskingrat miljoner och miljarder från stackars svenska skatteverket... Det handlade tydligen om 3% som tas ut som en royalty och förs in på ett konto i Lichtenstein under Kamprads egna kontroll. 100 000 000 000 kr eller nåt sånt.
En smart snubbe som kunde skatter sa att man nog måste se på helheten och att IKEA trots allt ger otroligt mycket tillbaka som inte är skatt. Reporten fick nog inte riktigt svaret dom önskade där... Moraliskt?

Personligen så tänkte jag bara va fan spelar det för roll, ska vi jaga bort varenda jävel som startar ett framgångsrikt företag bara för att dom inte betalar skatt på 3% av sin omsättning?
Visst är det sniket men inte olagligt och vilket företag/person skulle säga nej till att optimera vinsten?
Skulle SVT säga nej till en hundring extra i licensavgift?
Licensavgift...vilket underbart påhitt... Kanske något att se över, som gamer och metalfantast så ser jag inte att min kultur får det utrymme det behöver i svensk media.
SVT, det är er plikt!

Nästa inslag i programmet handlade inte om ondskefulla människor som skickade pengar till utlandet utan onskefulla människor som skickade pengar hit...
Nya mosken i Göteborg finansieras av Saudiarabien, oh no!

Personligen är jag lite gammalmodig och ser väl helst svenska kyrkor i landet och inga andra religiösa symboler för andra idiotiska påhittade sagor om stora skäggon ibalnd molnen eller fyrarmade elefanter eller kometer. Räckte gott och väl med den kristna idiotin...

Men jag kan inte se något problem med att någon går in och stöttar ett sånt här bygge med pengar. Hellre det än att staten skulle göra det, jag vill inte betala skatt till sånt här men vill en rik oljesnubbe köpa sig plats i himlen så why not?
Visst att det förekommer rykten om vissa krav men så länge det inte stör någon utanför den byggnaden så kan jag inte bry mig mindre.
Precis lika lite som jag skulle bry mig om att det enligt en person i programmet inte skulle förekomma homosexuella muslimer, "riktiga muslimer". Precis lika mycket som jag skiter i att det egentligen inte heller borde kunna finnas kristna homosexuella då det bryter mot dom religiösa budskapen inom religionen...

Det finns verkligen betydligt mer problem inom dom här två "områdena". Företagsmoral och invandring/religion som är betydligt mer relevanta.

Tacka vet jag asatron, där dömde man inte folk för vad dom trodde på, man fick tro va fan man ville och handla med vem man ville men hade man fel så fick man en yxa i huvudet...

#blogg

Why not?

Det är det som är problemet med samhället, vissa bryr sig för mycket, andra bryr sig inte ett dugg, vilket skapar en klyfta, men ger makt till dem som bryr sig och vill kunna styra och ställa.

IKEA använder Sverige i sin marknadsföring, men vill inte betala så mycket skatt, det känns lite fel, men Kamprads förmögenhet är hans, så vad gnäller Svensson om; jo, att pengarna inte finns i deras fickor. Även om alla skatter hamnade här, skulle Svensson ändå aldrig se dem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar