Oblivion update

Medlem
Oblivion update

70 timmar in. Jösses. Trodde aldrig att jag skulle spela så länge och jag är inte ens klar. Nu har jag ufört alla icke main quests som ger achievementspoäng. Har gett mig dän på att klara Oblivion med full achievement. Första och antagligen sista spel där så sker för mig. Har aldrig haft någon lust att jaga poäng, men nu ska det bara ske. 160 (2 *achivement) poäng kvar alltå vilket är main quest poäng. Är nog uppskattningsvis inne på de sista 90% av spelet och det löper på bra. Jag har fått rutin på hur jag ska klara av monstren och får lite hjälp ibland av NPC.er. Håller just nu på att stänga 6-7 Oblivion gates utanför städerna för att fiska soldathjälp till det stora sista slaget. Har läst att det ska vara klokt med lite hjälp. Har även fått tag på en bra stav som kan återuppliva allierade ett tag, den kommer nog väl till plats då.

Efter detta ger mig jag på Shivering isles för de achievementsen. Undrar om Skyrim har hunnit komma ut till dess... Nej då det här kommer jag sitta klart med de närmaste veckorna, om inget oförutsett händer. Oförutsett IRL eller i spelet. Måste bli klar innan Witcher 2 kommer iallfall. Den är ju ett måste om jag nu kan slita mig från den bekväma soffan och återvända till PC-världen.

Kollade även Nindendos 3DS och blev så förvånad av någon anledning att det faktiskt var 3D utan glasögon. Det fungerade ju! Roligt! Det går ju till och med att ta egna foton med 3D-effekt. Men jag tror verkligen att det blir ansträngande för ögonen när man spelar ett tag. Eller så är det en inställningsgrej. Kändes lite knepigt i ögonen/huvudet bara efter några minuter. Eller... så är jag bara gammal.

#blogg

Medlem
Oblivion update

Oblivion <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar