Var finns pausknappen?!?

Medlem
Var finns pausknappen?!?

I flera år har jag lyckligt kunna spela nästan obehindrat, visst har jag varit tvungen att hoppa över några kvällar och helger för att snickra på huset och tvingas sitta ner och glo på postkodmiljonären.

Jag har länge spelat MMO:s, började försiktigt med Star Wars Galaxies (SWG) och fann snabbt ett gille som var aktivt även efter NGE [http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Galaxies]. Men SWG försvann ganska snabbt efter NGE så det var dags att söka något nytt. Det var en massa småtestande här och där bl.a. en massa gratis-asiater och värstingen av värstingar bland MMO:s Roma Victor [http://www.metacritic.com/game/pc/roma-victor]. Så jag bet i det sura äpplet och startade upp WOW som jag har avslutat när det blev tråkigt med malandet (grinding), men varje gång som jag återvänt har det varit hur skoj som helst, en tid. Däremellan har jag spelat Lord of the rings online, Star Trek Onlina (ugh) och Eve. I väntan på Star Wars the old republic online så har jag återvänt till WOW. Det är faktiskt skoj att levla upp nya karaktärer i den "nya" världen efter Cataclysm.

Men det är här som det strular till sig. Hur ska man pausa i WOW när det är dags för blöjbyte, matning tröstning o.s.v. Just nu spenderar jag stora summor på att reparera min utrustning. Min kära dotter behöva nästan alltid bytas på när jag är mitt i en murloc-by el.dyl., när blöjan är bytt står min gubbe otåligt väntande vid en ängel, tillbaka till byn och börja om från början. Blizzard har lagt ner stora resurser för att skydda barn i spelet men var finns pausknappen för oss blöjbytare? Tänk vad skönt att bara trycka på en knapp och sköta sitt, de kunde kanske döpa knappen till Poo-time?

PS
Varför blir dottern (1 mån) upprörd när jag spelar WOW men inte när jag kollar mina jobbmail?
DS

#blogg

Inaktiv
Var finns pausknappen?!?

Hej,

Jag kan tenka mig 4 olika sett att pausa:

Stealth (Bara Rogue, Druid och Night Elf)
Flygmount (funkar inte overallt)
Logga ut (tar tid)
Feign Death (kan resistas, bara Hunter)

Besta Pappa-Pauseknapparna:

Ability: Vanish:
Pappa enters Vanish with improved stealth for 10 seconds while he returns to the world of IRL. Any aggro is lost and the pappa can safely take care of any task with low chance of death.
( Rogue Only )

Ability: Feign Death
Pappa fakes death up to 6 minutes.
( Hunter Only )

Paladinens bubbla eller Sorcens ice-block kan vara tillfelliga losningar.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Heart-stone? Visst, du får börja om 'hemma' men du slipper iaf repairbills? Bra för längre pauser.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

1
Skriv svar