Om läsande och annat

Medlem
Om läsande och annat

Jag ägnar dagarna numera som historiestudent, jag vet att jag nämner knappt något alls om mig själv, men så är det, tidigare var jag arbetslös kan ju nämnas. Nämnde jag det? Förmodligen inte, skitsamma, nu är det inte så i vilket fall som helst. Sen jag började med det här ungefär en månad sen har jag aldrig läst så lite under en månad sen jag minns inte när, endast studentlitteratur. Övriga nöjen ägnar jag mig åt med liv och lust i nästan samma utsträckning, har till och med börjat spela lite schack igen efter flera års uppehåll, mest mot datorn än så länge, men så snart jag hittar en värdig motståndare (en med grundläggande kunskaper i öppningsteori) ska väl det gå att ordna.

Men läsandet är det som sagt sämre med, tre böcker har jag bara öppnat, inte lätta saker alla gånger, men 1400talssvenska har viss charm så snart man börjat förstå den, detsamma kan dock inte sägas om universitetsengelska. Skrivandet är det ungefär samma sak med, fast i ärlighetens namn har det väl aldrig varit några större kvantiteter. Det här är ett undantag, borde egentligen skriva PM istället för att skriva om att jag borde skriva PM, men det borde inte ta så lång tid och jag har gott om tid.

Men att jag undviker läsande i största allmänhet är av disciplinskäl, det är nog så lätt att plocka upp något annat och läsa i några timmar istället för det man borde läsa, och jag gillar att läsa, men tål bara en begränsad mängd om dagen, två-tre timmar kanske. Annars är det bra, roligt folk och så vidare. Därför förmodar jag nämligen att allt eventuellt bloggande från min sida främst kommer att röra det nämnda ämnet eftersom intrycksamlandet från andra håll blir så kraftigt begränsat.

#blogg

1
Skriv svar