Nya spel inköpta

Flakmonkey
Nya spel inköpta

Jag klarade ju av #BioShock 2 igår vilket gjorde att jag återigen stod inför behovet av att köpa lite nya spel. Nu har jag visserligen några spel på hyllan som jag ännu inte klarat av, men då jag inte riktigt kände för att ta itu med något av dem nu så var det ändå nya som gällde. Egentligen så hade jag inte tänkt köpa något förrän tidigast i helgen eftersom jag helt enkelt inte ansåg mig ha tiden till det, men tack vare SL (Stockholms Lokaltrafik) öppnade sig en möjlighet efter dagens jobbande.

Min tanke med dagen hade ju varit att köra ett Indoor Walkingpass på Friskis & Svettis City efter jobbet, men det satte vädret effektivt stopp för. Det snöade ju nämligen i Stockholm idag, inte särskilt mycket tycker jag själv, och det är ju som många av er säkerligen något som uppenbarligen är svårt att bemästra för lokaltrafiken. Normalt sett brukar jag inte behöva vänta mer än ett par minuter på bussen när jag går från jobbet men nu blev det en 12 minuter. Jag inser själv att det är rätt löjligt att klaga på det, vad är 12 minuter egentligen? Det finns emellertid lägen när det är extremt irriterande och det här var just ett sådant tillfälle eftersom samma väder även orsakade förseningar för tunnelbanan (den går ju inte enbart under jord, där jag fick vänta 7 minuter istället för det normala 1-2. Så totalt blev det en kvarts extra väntan och det var allt som krävdes för att jag skulle missa passet.

Självklart kan man hävda att jag borde planerat det hela bättre och det hade varit helt korrekt, så är det något jag ska skylla det här på så är det mig själv. Dock så sägs det ju att ont ofta för något gott med sig och i det här fallet innebar det att jag istället kunde svänga förbi och köpa de där spelen. Hade ingen riktigt koll på vilka det skulle bli förutom #Borderlands som jag fick en rekommendation om i ett tidigare inlägg, men när jag gick igenom de som fanns på rea så fastnade jag för två andra titlar som jag också kunde få för 199kr styck - #Alan Wake och #Dragon Age: Origins.

[ia=24944; large]

Tror att det är tre helt okej köp ändå, eller vad säger ni?

#blogg

Medlem
Nya spel inköpta

Jag skulle gärna köpa Alan Wake, synd bara att Microsoft köpte upp rättigheterna så att det inte kom till Ps3 eller PC.

Medlem

Jag lirar gärna Borderlands i co-op, har bara en nyligen påbörjad karaktär (typ lvl 3). Lite tråkigt att spela själv


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Bra spel men borderlands och dragon age bör spelas på PC IMO.

Flakmonkey

Mjo, om jag hade en pc som var riktigt up to date så... sen så gillar ju jag att spela liggandes i TV-soffan

Medlem

Där har du ett nästa projekt Nosnos, en ny pc! Har Alan Wake och Dragon Age på att göra-listan. Så mycket spel, så lite tid!

1
Skriv svar