Ogillar Killzone-serien

Medlem
Ogillar Killzone-serien

Är jag den ända som inte tycker att Killzone spelen är roliga?

När jag köpte 2an när det kom ut och skulle byta ut det på Game till ett annat så började han skratta och fråga varför jag byter ut det bästa spelet.

Jag sa för jag tyckte det var dåligt och inte särskilt underhållande.
Han bara skratta och gjorde sitt jobb.

Finns det fler där ute som inte tycker Killzone är särskilt bra om man tänker på hur mycket det skrivs om det.

#blogg

Medlem
Ogillar Killzone-serien

Ja, Men det kan bero på att jag inte gillar fps-spel. Men nej Killzone är faktisk inte bra. Grafiken på 2:an är inte så bra som alla säger. Alldeles för brun och färglös. Sega kontrollers och tråkig gameplay.


signatur

Den som vet vet.

Flakmonkey

Tycker att KZ-serien är riktigt bra, bättre än i princip alla andra FPS där ute. Förmodligen beror det på att jag gillar scifi-temat och tycker att världen och handlingen är riktigt intressant. På något vis känns den betydligt mer realistik än det flum som man annars kan stöta på i Halo och Half-Life (betyder inte att jag tycker de är kassa) där allting tycks bygga på att göra det så mystiskt och rörigt som möjligt så att folk ska kunna tolka in precis vad fan de vill. Ungefär som matrix-filmerna.

Smaken är ju dock som baken och jag förstår att folk kan haka upp sig på den gråbruna grafiken, kontrollerna som inte alltid varit som i andra konsol-FPS och storyn som i många lägen framförs på ett synnerligen stereotypiskt sätt. Men men, jag gillar det och det är huvudsaken för mig

Medlem

Grafiken reagerade jag också på första gången. Dock diggade jag spelet som fan och spelade igenom det ganska snabbt. Blev en del multiplayer också om man tänker på att jag oftast inte spelar multiplayer på PS3an.

Medlem

Jag håller med. KZ2 är medioker och jag orkade inte spela klart det. Nu har jag bytt in det för typ 50 kronor. Å andra sidan ytcker jag Halo är värre. Löljliga monster som hoppar och grymtar i ljusa glada färger.

Medlem

Då är jag inte ensam om att inte tycka om de. Men som Nosnos sa så kanske det gäller att gilla scifi temat för att gilla spelet.

Medlem

Jag tycker KZ2 är välgjord rent grafiskt, kanske den visuella stilen inte tilltalar alla men det går inte att förneka att utvecklarna utnyttjar PS3ans system väldigt väl.

Men som sagt, to each his own.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar