Killzone 3 + PS Move.

Medlem
Killzone 3 + PS Move.

Vilken hädelse! Mitt första blogginlägg, och det handlar om PS3!? VAFALS!?
Inget att bry sig om, allt handlar om att ha kul, vilket man även kan ha med en PS3a
Jag kommer blogga om både PC och PS3 upplevelser, sporadiskt.. Det här är mitt första blogginlägg någonsin, så hej bloggosfären här är jag, en betydelselös spelnörd från kalla Sveriges västkust.

#Killzone 3

Killzone 3 "Open beta" har alltså nu släppts och finns att ladda ner på PSN.
Spelnörd som man är så va det bara att tanka hem för att se hur FPS och PS Move fungerade ihop.
Här kommer då en sammanfattning.

Jag hoppar in i en "deathmatch" flamsar runt lite utan någon framgång alls.
Jag känner mig som en elitsoldats måltavla på 5 meters avstånd, jag blev alltså helt överkörd!

Trycker på start, går till menyn och ändrar lite inställningar för PS Move dödzoner,
hoppar direkt tillbaka igen.
Fortfarande fruktansvärt!
Tankarna som flyger genom min skalle är: Varför köpte jag move?

Efter ca en timme av en K/D på säkert 0.8 eller sämre så börjar jag äntligen förstå kontrollerna, och känner mig som en del av spelet, jag träffar på en ISA soldat och trycker ner en kniv i halsen på honom genom att "jabba" med min move kontroll, fortsätter stadigt framåt mot mitt mål; en spawnpunkt! Jag spelar som taktiker, jag tar över spawnpunkter åt mitt lag för att ge oss taktisk fördel. När jag når mitt mål och försöker ta över målet så byter kameran från förstaperson till tredje person och jag ser mig själv få halsen avskuren av en ISA skurk! Tusan också.

Jag tar mig en liten paus, kaffe och en kaka borde få upp min blodtörst, och kanske reaktionstid också.

Jag bestämmer mig nu för att testa spelläget "Krigszon" vilket innebär att varje lag får olika uppdrag under matchens gång, vilket fungerar förvånansvärt bra, det håller mitt intresse uppe och vikten av taktiska spawnpunkter blir allt tyngre. Jag löser nya uppgifter som mitt Helghast befäl skriker ut så känns det mer och mer naturligt med PS Move och min K/D stiger sakta men säkert.

Efter att ha testat spelet med move så känns det som att PS Move faktiskt fungerar riktigt bra.
Men precis som att gå ifrån PC, tangentbord och mus till en handkontroll, va det att byta till move. Riktigt krångligt i början, men väldigt tillfredsställande när man lärt sig.

Jag rekommenderar dock att man provar PS Move innan man köper det. PS Move lämpar sig nog ändå bäst till familjespel som #Sports Champions, #Tumble eller varför inte #Start the party. Samtidigt som det ger det en rolig upplevelse i FPS

Kommentera gärna, ge mig tips på hur i fasen man bloggar, ställ frågor om PS Move eller diskutera varför PS3 är en demon-maskin och PC är en ängel

#blogg

1
Skriv svar