LD Gaming?

Medlem
LD Gaming?

Det har snart gått två dryga månader sen jag rörde min spelburk och fraggade nån stackare eller tog ner en tung boss i en instans. HoMM3 är inte särskilt spännande längre, har fastnat i kampanjen och spelat mer eller mindre alla kartor i multiplayer, Osmos och Braid laggar. Low Definition Gaming, definierad.

Den här "dunderlaptopen" jag sitter på nu har en löjligt stark två-kärnig Intel Celeron processor på hela 1.7Ghz, hela 2Gb DDR2 och Intels egna integrerade grafiklösning, 965 Express Chipset Graphics. Det bästa från 5-6 år sen ungefär.

Spanade runt lite på gog.com och kollade efter lite alternativ till situationen. Enligt sidan så borde jag kunna klara av Baldur's Gate och Icewind Dale i alla fall, har hört gott om de spelen. Tror ni att laptopen klarar de? Annars tar jag tacksamt emot andra tips!

Ser att forumet håller på att förvandlas också, enligt mig till det bättre.

#blogg

Medlem
LD Gaming?

Om du inte spelat Baldur's Gate så skaffa det NU!
Ettan bör köras med ett mod som gör så att det går att köras i samma upplösningar som Baldur's Gate 2.

Ja, du bör kunna lira dom. Lycka till!


signatur

Have a good time!

Medlem

Spanar också lite i din tråd Brain, men de flesta spelen kan jag inte spela där. Har dock hittat fler kandidater; Divine Divinity, Arx Fatalis, Gothic, Planescape: Torment, Outcast, Arcanum mm. Håller på att installera Deus Ex nu och ser om det fungerar, annars blir det banne mig Baldur's Gate tror jag

1
Skriv svar