Jag gasar på

Skägg.
10 Chambers
Jag gasar på

Ännu ett svenskt VM-rally till ända. Tyvärr kunde jag inte vara på plats i år, hade ju en nykommen knatte att ta hand om.

I vilket fall som helst var det gott om snö och ett av de jämnaste tävlingarna på mycket länge, med fem förare inom 16 sekunder inför den sista dagens sträckor. En riktig nagelbitare, precis som det ska vara.

Enda bottennappet var PG Andersson, det stora svenska hoppet, som tyvärr hade mycket strul och till sist slutade 7:a, trots att han vann 4 sträckor under rallyt. Med lite mer flyt och tur hade han kunnat slåss om en pallplats.

Anyways, sitter man hemma är det givet att följa tävlingen via radion, närmare bestämt via radio Värmland som alltid sänder live under hela helgen med rapporter och intervjuer från varje sträcka. De gör ett fantastiskt jobb.

Men det är ju lokalradio och ibland blir det pinsamt tydligt. Exempelvis envisas de med att komponera en "rallylåt" varje år. Kvaliteten är ofta så dålig att man skrattar åt det, så dåligt det är. Samtidigt har det sin charm och jag måste erkänna att i år nynnade jag faktiskt med till deras låt "Jag gasar på", en remake av Petters (eller snarare Septembers) "Mikrofonkåt".

Så därför ger jag er the best rally song of radio Värmland:

Jag gasar på

and the worst:

Wroom wroom i Värmlandsskogen

Och Colin's crest då? Längst, och mest spektakulärt, hoppade publikfavoriten Ken Block.

#blogg


signatur
1
Skriv svar