2011, here I come #5

Redaktör
Ponny
2011, here I come #5

Silent Hill: Downpour
Efter Frankfurt i dagarna tre och helgmys i dagarna två fortsätter jag att peppa upp mig inför spelåret 2011. Dagens kandidat är helt otippat nästa del av Silent Hill. Det borde inte kunna bli bra. Det ska inte kunna bli bra. Del tre tramsandes bort av en flamsig huvudperson. The Room hade en fantastiskt story men var bara halvkul att spela. Och Homecoming var bara en svidande besvikelse på alla möjliga plan.

Men bilderna och filmklippen jag får se av Silent Hill: Downpour intresserar mig. De regniga miljöerna är ruskigt vackra, dimman tätare än någonsin och till och med musiken fångar mig. Det ska inte gå, eftersom Akira Yamaoka inte har ett smack med spelet att göra. För fasiken, Konami har lämpat över projektet på tjeckiska Vatra Games. Förutsättningarna för ett episkt fiasko finns där, men min magkänsla säger något helt annat.

[ia=25075; large]

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
2011, here I come #5

Flamsig huvudkaraktär... Alltså Fredrik, du tar och spelar om Silent Hill 3 NU. Heather/Alessa är fan inte flamsig, hon är badass.

Men jag känner igen mig med de blandade känslorna. De verkar göra rätt med gameplay:et förutom på punkten att de vill ha QTE-bossfighter och det känns ju lite... ja, det känns lite såhär
http://www.penny-arcade.com/comic/2011/2/2/

Redaktör
Ponny

Jag gillar QTE i och för sig, men det måste göras bra... och det kan bli direkt obra.

Men, nej, Heather är lite blä - enligt min mening. Gillar historien bakom henne men hon själv är en direkt stämningssänkare.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Åh vilken glad nyhet. Mer skräck åt folket! Silent Hill som är så omtalat, och så sitter jag här med några ynka timmar i 1:an

Redaktör
Ponny

Asch, då har du hela härligheten framför dig. Insert glad smiley istället!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar