Wälkom to Vice City

Redaktör
Ponny
Wälkom to Vice City

Det här är retro i dubbel bemärkelse. Jag och Simon har börjat spela Grand Theft Auto: Vice City och det håller fortfarande - på vissa plan. Biljakterna är fantastiska, soundtracket är som balsam för öronen och mellansekvenserna framstår fortfarande som både välspelade och välskrivna. Även fast vi skriver 2011.

Men ibland kliver Tommy Vercetti ut ur bilen och då byter både spelet och mitt humör form. Usch, usch, dubbelusch för kontrollen till fots. Den var bedrövlig för tio år sedan och har inte direkt blivit bättre med åren...

[ia=25080; large]
"Vroom vroom" är skoj. Att gå gör bara ont.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Wälkom to Vice City

Nostalgi, RS borde göra ett nytt Vice City. Neonljus i HD med A Flock of Seagulls i högtalarna, ja tack!

Medlem

Lätt bästa GTA spelet! Grymt bra musik också


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ett av de roligaste spelen i serien! San Andreas bleknar i jämförelse.

Jag har aldrig riktigt fastnat för GTA i 3D... men Vice City lånade jag faktiskt hem och testade för några år sen mest för den supermysiga settingen.

Medlem

Var inte allt för längesen man körde det och kan nog köra det igen, helt klart att man kör spelen för fordonen, fast i just VC så finns det ett uppdrag jag hatar, och det är det man ska köra RC helicopter och lägga ut bomber i ett hus, kontrollerna har jag jätte svårt för, tycker dom är fel bindade och samtidigt reversed tilt, sun andreas hade samma sak, dock gick det väl bra så länge man ändrade tilten när man skulle flyga.

Skägg.
10 Chambers

Älskade känslan när man fick det stora huset efter att ha raidat det. Egen båt, lyxlyxlyx!


signatur
inK
Medlem

Så blev min några år gamla wheelie-video.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Haha, jag håller precis på att köra igenom det jag med. Jag har fastnat på det värdelösa uppdraget där man ska flyga ett modellplan! Kontrollen där är verkligen värdelös!

Redaktör
Ponny

Man kan tycka att dom borde ha lagt ner lite energi och resurser på vissa partier - för inte lär dom ha saknat något av den varan?

Nåja, jag ska inte klaga, superspel för övrigt!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar