Glädjen framför allt

Redaktör
Ponny
Glädjen framför allt

Jag klarade det. Fyra löparpass på en vecka låter kanske inte mycket, men för mig känns det oerhört skönt. Jag har haft disciplinen att ge mig ut i tvåsiffriga minusgrader (nytt "rekord" med minus 20) och dessutom klivit upp 6 på morgonen två dagar den här veckan.

Med tanke på kylan och att jag måste skynda långsamt så här i början har jag tagit mig an pass à fem kilometer. Resultatet? Jag har sänkt min tid varje gång och gått från 34.17 via 33.56 och två chocksänkningar på 32.25 och 31.10. Perset på strax under 24 minuter är en bit bort men med kontinuitet och vårens ankomst kan vad som helst hända.

Men, och det här är viktigt, i år tänker jag varken sätta tidsmål eller viktmål i mina lopp. Jag anammar Björn Ferrys filosofi med OS och siktar på att komma till Premiärmilen, Göteborgsvarvet och alla de andra tävlingarna med någon form av glädje. Den har tappats bort lite på senare år när jag har satt krav och press på mig själv. Kommer rekord är det en härlig bonus, men glädjen framför allt.

[ia=22456; large]
Det här får bli min målbild. Go' och glad, så kanske jag firar med en kexchoklad?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Ett litet steg för mig, ett stort steg för framtiden

Jag vill gå med i Fredriks fanclub. Ett lysande inlägg i februari mörkrets kyla. Inspirerar!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Du kan ju alltid testa att inte ta på dig jackan nästa gång, då kanske din tid förbättras.

Sen om det är bra för kroppen, behöver vi ju inte diskutera : - ]

Redaktör
Ponny

Tack, det värmer att inspirera!
Och, ja, mindre kläder is teh shit (läs det nya inlägget)!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar