Yakuza 4 lär mig drilla klubbvärdinnor

Flakmonkey
Yakuza 4 lär mig drilla klubbvärdinnor

När #Yakuza 3 kom till Europa så hade #Sega valt att kapa bort vissa delar av spelet eftersom de inte trodde att det skulle gå hem i västerländska stugor. Självklart skapade detta viss irritation hos de som väntat på en lokalisering - varför skulle de som behövt vänta extra länge få ett spel med mindre innehåll? Den del som #Sega fick mest skit för att de kapat bort var möjligheten att umgås med klubbvärdinnor. Detta påverkade nu inte spelet i några större utsträckning i någon större utsträckning som jag förstår det (har inte spelat japanska versionen så kan inte veta med 100% säkerhet) men eftersom det är en högst relevant del av japansk kultur och kanske framförallt när du rör dig i yakuzans värld så var det många som blev upprörda.

Efter att nu ha kommit en bra bit in i #Yakuza 4 som jag ska recensera för FZ så kan jag försäkra er om att #Sega har lämnat kvar mer än nog av klubbvärdinnorna. Du får till och med chansen klä, sminka och träna upp dem så att de ska kunna dra in så mycket pengar som möjligt från klubbesökarna. Vet egentligen inte vad jag ska tycka om den saken ur ett schauvinistiskt perspektiv och det kommer säkert leda till diskussioner om "vanlig" media väljer att ta upp det. Jag kommer dock inte göra någon större sak av det i recensionen dels för att det faktiskt är en rätt liten del av spelet som du inte behöver lägga någon större kraft på och sen för att det faktiskt inte är en helt oväsentlig del av Japan och den värld som Yakuza-serien utspelar sig i - hur illa man nu tycker att det är.

#blogg

Medlem
Yakuza 4 lär mig drilla klubbvärdinnor

Om man ska klanka ner på att de använder sig av något som är verkligt, ja vad ska man inte klanka ner på då? Yakuza är våldsamt?

Jag hoppas Yakuza 4 blir fenomenalt. Jag sitter med Yakuza 3 och har blivit lite småkär. Kanske eftersom det är mitt första PS3-spel.

Lycka till med recensionen, jag kommer läsa den!

1
Skriv svar