Crysis 2 demot

Medlem
Crysis 2 demot

Två års väntan är över
Idag (1 mars 2011) så släpptes pc-demot till Crysis 2 och gissa vad jag väntat på denna dag! Jag har alltid varit ett stort fan av Crysis sedan jag testade det för första gången 2007. Det som imponerar mest är den grafiska motorn, alla som spelat vet vad jag pratar om.

Håller det måttet?
Och vad en kort sammanfattning av demot är att det håller förväntningarna till en viss del, tyvärr så tror jag Crytek lagt för stor vikt på multiplayerdelen för att ta upp kampen med spel som Call of Duty, multiplayern var ju inte så superösig i de tidigare versionerna av Crysis men nu så är det precis på samma nivå som Call of Duty om inte ännu bättre.

Jag hoppas bara att singelplayer delen blir lika magisk som de föregående. Det jag är lite skeptisk till är allt ailen tjafs. Själv hade jag önskat mer av det gamla stuket där man kunde smyga runt och "snipa" ner datorns AI och lösa varje level på olika sätt. Miljöerna är ju helt enorma som sagt i Crysis.

En liten fundering jag har är varför Crytek släpper demot bara en månad innan fullversionen, de borde ju släppt demot flera månader innan fullversionen för att folk ska kunna rapportera in buggar i god tid.

#blogg

Medlem
Titel

Ett misstag Crytek (av alla utvecklare) gör, är att inte ha med DX11 från början. Varför gör grafikkungarna så?

Förstår inte det heller, kan vara att de jobbar in i det sista.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

MFZ
Medlem

vågar gissa att det är pga konsolerna.
eftersom dom släpper alla versioner samtidigt (?) så förenklar det antagligen utvecklingen tills det är sjösatt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag undrar också hur Crytek kan släppa Crysis med DX9. Cryengine är i mina ögon den mest tekniska grafikmotorn som finns och jag har ställt in mig på skaffa helt ny bruk i samband med släppet för man ska få ut så mycket prestanda etc som möjligt. Det är ju rätt meningslöst att köpa grafikkort med DX11 och så gör de spel för grafikkort två generationer bakåt!

Dle flesta som spelar spel som Crysis är folk som köper ny hårdvara inom 3 - 4 år.

Medlem

Precis, jag ska också uppgradera burken innan jag köper spelet, men jag väntar tills spelet stödjer DX11.

Medlem

Tycker att mp delen är riktigt underhållande. Men jag är lika besviken som er gällande DX11.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar