Skyndar långsamt

Redaktör
Ponny
Skyndar långsamt

Gårdagen var en välbehövlig energiinjektion i kropp och knopp. Efter min (mest) episka skriverihelg (hittills) var det tacksamt att ha en dag i vågrätt läge med Vinterstudion, Beyond Good & Evil och Sveriges Mästerkock. Visserligen kunde jag inte låta bli tangentbordet helt och hållet men till helgen tar jag helg - for real.

Jag var inte så lite sugen på veckans snabbpass i morse. För varje avverkad kilometer i spåret kommer jag mer och mer in i det igen och nu kände jag mig redo att pressa lördagens tid ytterligare. Då blev det 29.26 på 5km och idag bättrade jag på den till 29.01. Kanske hade jag väntat mig ännu lite snabbare, men 25 sekunder är helt okej. Och jag ligger på betydligt bättre tider än vad jag borde. Det blir bra.

Nåväl, nu ser jag fram emot helgens "långpass" på 6km. Det låter lite "meh" när jag har sprungit långpass på över tre mil, men jag skyndar långsamt. Senast jag comebackade på allvar skulle det vara långt, mycket och fort - helt på en gång, helst hela tiden. Mina benhinnor sa aj. Den här gången säger dom ja.

Men mest ser jag fram emot mer Jade. Det kommer att göra min kväll.

[ia=25217; large]
Spelvärldens coolaste hjältinna.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar