Inte helt enligt planen, men det går ju ändå

Flakmonkey
Inte helt enligt planen, men det går ju ändå

Den här dagen började precis som jag tänkt mig. Jag gick upp och bara myste runt i lägenheten i någon timme innan det var dags att ta sig till gymet för lite helgträning. Där gick också allting bra med 30 minuter på crosstrainern innan det var dags för cirkelfyspasset som börjar 11:30 på ringen. Brukar vara ett bra pass även om det inte är lika hårt som det är på måndagkvällarna och det var det även idag. Fick dessutom tips om att pröva på HIT (High Intensity Training) istället från en av tjejerna som är cikelfysstammis precis som jag. Uppenbarligen så hade hon fått kräkkännigar under sitt första HIT-pass och haft träningsvärk i flera dagar efteråt och det låter ju riktigt lovande.

Hur som helst så hade det alltså gått alla tiders fram tills dess men när jag kom ner till omklädningsrummet och såg fram emot en härlig lunch på Tully's följt av lite hobbyjobbande i form av #Yakuza 4-recensionen så upptäckte jag att jobbet hade försökt få tag på mig. Hade fått telefonsamtal, röstmeddelande, mail, SMS och till och med ett Facebook-meddelande gällande en sak som jag var tvungen att ordna pronto. Som jag ringde upp och fick reda på vad som hade hänt (eller inte hänt) och konstaterade att jag skulla vara tvungen att ta en jobblunch för att trixa och fixa.

Som tur var så hade jag ju med mig laptopen och 3G-dongeln vilket gjorde det möjligt för mig att fixa det hela direkt, men klantig som jag var så lyckades jag skriva in fel pinkod till 3G-dongeln tre gånger. Fattar inte hur jag lyckats eftersom jag slagit in rätt kod hundratals gånger, men nu var koden bara borta ur huvudet. Nu fick jag lite småpanik och tänkte att jag kanske skulle vara tvungen att antingen åka hem eller in till jobbet för att ordna det här vilket jag inte ville. Men då fick jag snilleblixten att använda min mobil (HTC Desire) som ju som tur är kan agera Wifi-hotspot. Hade aldrig använt det förrän idag men det var faktiskt otroligt lätt att sätta upp. Bara att slå igång, sätta ett lösenord och sen bara leta fram det trådlösa nätverket på datorn som man alltid gör - vissa mobiler är ju faktiskt riktigt smarta!

Sen var det ju bara en fråga om att lösa problemet vilket gick relativt fort så nu sitter jag här och förbereder mig mentalt på att göra det som jag kom hit för att göra nämligen att skriva recensionen. Trots det tidigare strulet så tror jag att det här är det som jag är mest orolig över eftersom jag är rätt ringrostig. Vem vet, kanske kommer jag inte få fram något vettigt alls och få en massa elaka kommentarer till recensionen. Fast det vet jag ju inte förrän jag har försökt så därför tar jag och gör det precis i detta nu

#blogg

Medlem
Räddad av mobilen...

Du lär nog få elaka kommentarer hur bra du än skriver, det är livet för recensenten

Flakmonkey

Självklart, men det finns ju olika nivåer i helvetet

Medlem

Heh, ibland vill det sig inte bara. Om man har en sådan dag i månaden så kan du slappna av nu, rent statistikt sett så kommer du inte ha en sådan dag till förrän april...

Sedan ang rubriken, så kom jag att tänka på ett citat från serien "De professionella" av Kieran Meehan som brukar finnas i Ernie. En grottmänniska säger till den andre: "Allt går enligt planen..... tyvärr är det deras plan."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

inK
Medlem

Haha, har du kommit vidare två omgångar i NHL nu utan att spela en enda match?


signatur

Every trophy counts...

1
Skriv svar