#7 - Alan Wake

Medlem
#7 - Alan Wake

Årets sjunde spel är avklarat, #Alan Wake. Väldigt spännande, intressant och annorlunda spel. Själva gameplay:et kändes stundtals lite upprepande, men de välgjorda filmsekvenserna och historien i sig gjorde det hela värt att springa runt i Bright Falls mörka skogar. Det var lite som att vara i en blandning av en Stephen King-bok och ett avsnitt av X-Files.

Skulle Alan Wake någonsin bli en riktig spelfilm vet jag i alla fall vem som skulle spela Alan, nämligen Christian Bale. Att spelet gör en referens till Bret Easton Ellis (författare till American Psycho, boken som filmen med samma namn är baserad på, med Christian Bale i huvudrollen) gör det hela ännu mycket bättre.

En sista grej som gjorde att jag garvade till var när jag i ett TV-program såg självaste #Max Payne skymta förbi... (Bara en av många Max Payne-referenser, men denna var mest tydlig).

Nästa spel borde egentligen bli #Halo-serien, men får nästan ta och skippa den första delen i serien då min PC version konstant hänger sig början av en av nivåerna... Har även börjat spela den gamla favoriten #Neverwinter Nights där jag för första gången spelar som Cleric.

#blogg


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Skägg.
10 Chambers
#7 - Alan Wake

Bra spel, helt klart. Hade de bara haft lika mycket dagtid i Bright Falls som horribel körning hade det varit en fullpoängare.


signatur
Medlem

Håller helt med, de få korta delarna som utspelade sig under dagtid var helt klart mest intressanta.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

1
Skriv svar