A Game of Thrones: Genesis

Skägg.
10 Chambers
A Game of Thrones: Genesis

Nyheter rörande George RR Martins A song of ice and fire trummar på. För ett bra tag sedan meddelade Cyanide studios att de hade köpt licensen till Martins böcker för att göra ett RTS och ett RPG i Westeros.

Av en tillfällighet såg jag en intervju med Cyanide studios på RTSGuru.com där de diskuterade kommande titeln A Game of Thrones: Genesis. Det är Cyanides RTS och att döma av intervjun så verkar det bli något annorlunda än traditionella RTS. Det kommer inte att bli något basbyggande och en hets att få fram trupper utan det kommer att bli större fokus på diplomati och ekonomi.

För mig som inte spelat RTS sedan Dune 2 så verkar Genesis faktiskt ganska intressant, visserligen framförallt eftersom det äger rum i Westeros, men även på grund av att man verkar vilja göra något annat än ett standard RTS.

Deras RPG då? Det är ju det klart intressantaste men verkar inte vara redo på länge än. Tyvärr noterade jag att det skulle släppas både till PC och konsol, vilket spontant låter som att det kommer att bli ett action-orienterat RPG och den typen av spel börjar stå mig i halsen.

#blogg


signatur
1
Skriv svar