Teoriprov

Medlem
Teoriprov

Igår satt jag och gjorde teoriprov på nätet. Jag har ju påbörjat mitt MC-kort nu och pluggar teori nästan varje kväll. Visst jag har kört bil och haft körkort i snart 13 år men jösses vad snabbt man glömmer vissa saker! Säkert är det så att man har ändrat i vissa regler också under tiden.
Nu skiljer sig ju provet för bil och mc sig åt och det började med ett underkänt prov Sen gick det bättre, 66 av 70 och Godkänd!
För varje nytt block jag gick på (det är flera olika med lite olika teman) så började jag med ett underkänt prov. Lite knäckande men frågorna är faktiskt ganska knepiga!
Jag fortsatte dock starkt med ett godkänt även på block nr 2. Trött och lite stressad över att komma i säng gick det tyvärr dåligt på block nr 3 och jag avslutade gårdagen med ett underkänt prov.

Mer att plugga och fler timmar framför teoriböckerna! Det ska gå bra när jag väl skriver det på riktigt, det har jag bestämt!

Sen börjar det så smått dra ihop sig till första körlektionen, den är bara 4 veckor bort nu och jag hoppas att det blivit lite varmare så att man faktiskt kan njuta lite också. Innan dess ska jag ha kört några gånger med svärfar är det tänkt. Men den motorcykeln behöver en service och sen en besiktning innan jag kan börja köra på den.

Solen har i alla fall lyst på oss här nere i Malmö de senaste dagarna och den värmer även om blåsten gör sitt bästa för att hålla oss inomhus! Vi har till och med ätit frukost på balkongen (inglasad) i helgen!! Mycket trevligt!

#blogg

Medlem
Teoriprov

Lycka till!

Respektera hastighetsbegränsningana sen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Det är alltid "intressant" när en fartglad båge dyker upp i vänster sidospegel med ett "vrooom".


signatur
Medlem

Jag ska köra glidare så ni kommer höra mig på långt håll

Ännu roligare när de "moonar", står på styret och gurglar Gerswhin på samma gång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Lycka till! Vad blir det för tvåhjulad best sen då, Kawasaik eller Harley?

Medlem

Får jag välja blir det en harley, sportster 1200. Men att jag skulle få välja är ju inte troligt. Blir till att köpa nåt billigt den dagen det är dags. Har en Honda Shadow jag kan låna

Om du klarar en perfekt exponering i 120 under "wheelie", då ska jag för evigt dyrka din skill.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Lycka till! Du får visa några grymma bilder på HD'n sen då.

Btw, hur går det med stjärnfrukten?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Åhh.. denna stjärnfrukt! Jag ljuger inte när jag säger att jag tänker på den i princip varje gång jag är på Coop och handlar. Det kommer! Jag har en idé, men det är så jäkla massa annat hela tiden

jäjä... bortförklaringar... jag SKA ta tag i den!

Tack för påminnelsen och lyckönskningarna!

Medlem

Kan säga att jag hade 69 av 70 möjliga rätt på senaste teoriprovet... det ser ju ganska bra ut än så länge

1
Skriv svar