Forget Me Not

Medlem
Forget Me Not

Ibland får man sådär härligt krispiga idéer som längtar till att uppfyllas. Jag vet inte när det blir, eller hur, men en dag ska det bli av.

Det heter Forget Me Not. Och är en spelidé som figurerat i ungefär två år. Inget innovativt här inte, utan traditionellt RPG. Inspirationen har kommit flera gånger, men det är först nu jag känner möjligheten. Jag kan inte koda, tro inte det, men jag tycker att Rpgmaker VX är relativt pedagogiskt. Har inte velat göra det tidigare, på grund av dess begränsningar. Men insett att om jag kör paralax-mapping (att använda sig av färdiga bilder/bakgrunder, i ett rutsystem utan sprites) kan jag göra ett spel i vilken form som helst. Detta insåg jag tidigare, och började med en bakgrund, men kom aldrig längre. Att måla med pixlar suger. Men att göra ett spel som baserar sig speedpaintings är grejen, nu har jag verktygen, frågan är när?

[ia=25337; large]

Plus lite egenkomponerad pianomusik, tänk lite Yann Tiersen. At least, smaka på det.

Finns att smaka på här. Dock i hypersnabb takt. Spelar på en barn-keyboard med små tangenter och när den spelades in (via webcam-mick) för tre-fyra år sedan var jag tvungen att hetsa till en viss längd av något slag. Hade då för stunden något tyskt musikföretag som eventuellt var intresserade av min musik till TV-reklamer. Jag tror att det slottet föll samman när de hörde fler och fler inspelningar från en krasslig webcam-mick. Lollerz!

Ack, alla historier. Kanske borde starta en serie som heter ”Simons kåserier?”

http://www.2shared.com/audio/5lCblyUc/simon_karlsson_-_mornin...

#blogg

Forget Me Not

OH YOUR GOD! DO IT NOW!
Simon, det är en fantastisk idé. DU måste görat, med dina skruvade karaktärer och stilistiska bakgrunder i ett slow paced platformer/puzzle spel blir en HIT(på nätet).
Skynda simon skynda, berätta för alla lergökar!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tackar för stödet, men naj, det ska bli ett RPG! Ett traditionellt sådant tror jag. även om plattform inte var en dum idé, (men kan inte koda sånt). Efter Settlers 7 får jag ta mig an lite sånt extra-ritande utöver det vanliga på kvällarna.

Medlem

Jag tror att jag har ändrat det, tack vare dig bästaste tidsresenär. Game Maker låter det även vara lagligt att sälja spelen. Så det blir nog ett plattformsspel, eller något mer "lättsmält" som berättar min historia. GAWD. PEPP! (nu ska man bara lära sig programmet en vacker dag)

1
Skriv svar