Bra slut på dagen i varje fall

Flakmonkey
Bra slut på dagen i varje fall

Det har inte varit den mest exemplariska dagen direkt. Fullt upp på jobbet där jag inte riktigt tycker att jag har hunnit med det jag skulle ha velat. Nu fick jag visserligen mycket gjort, men som alltid tycker jag att jag borde ha hunnit med mer, men det är svårt när det är viktiga möten och nya saker som kommer mest hela tiden. Sen hade jag även lite känningar av huvudvärk hela dagen också vilket knappast gjorde situationen bättre. Men men, det är rätt mycket nu helt enkelt så då är det bara att bita ihop och göra det bästa av situationen för det blir inte bättre av att börja gnälla å ha sig.

Avslutningen på dagen blev dock betydligt trevligare och ett minst sagt välbehövligt avbrott från den vanliga rutinen. Inget direkt speciellt egentligen, men det blev middag på Dionysos (Bondegatan) med trevligt sällskap och det är ibland allt som krävs för att tillvaron ska kännas betydligt mer dräglig. Maten smakade riktigt bra, vinet var gott och sällskapet lika trevligt som vanligt så när jag gick därifrån var jag både på betydligt bättre humör och bestyckad med ett huvud utan någon som helst tillstymmelse till huvudvärk.

Skönt att kunna lägga sig med goda tankar i huvudet så att man förhoppningsvis kan vara fullt laddad imorgon då man vaknar. Då det är ju dags att ta sig an veckans sista arbetsdag som säkerligen kommer följa samma mönster som dagens. Tur att det snart är helg

#blogg

Medlem
Bra slut på dagen i varje fall

Dionysos är ett riktigt trevligt ställe, var längesen jag var där också. Good stuff

1
Skriv svar