Lång och bra dag på jobbet

Flakmonkey
Lång och bra dag på jobbet

Har precis kommit hem efter en lång men bra och produktiv dag på jobbet. Den började däremot inte riktigt som jag tänkt mig eftersom jag hade planerat att spendera den på huvudkontoret. En del av mitt jobb går nämligen ut på att stödja organisationen så mycket jag kan för att vi ska kunna hålla SLA, det vill säga levera det vi lovat, till våra kunder. Ibland innebär det att jag måste tjata (mindre kul) och andra gånger handlar det om att hjälpa till genom att hitta resurser, eskalera, etc etc (betydligt roligare). Hur som helst så insåg jag och min kollega Mr Kemkes rätt snabbt att jag skulle kunna göra mest nytta på vårt andra stockholmskontor idag så därför var det bara att ändra planerna och sätta mig på en taxi som kunde ta mig dit.

Anledning till att jag skulle kunna göra mest nytta där är att mitt gamla gäng på Helpdesken har extremt mycket att göra just nu. Det är nya kunder hit, projekt dit och nya medarbetare som gör att arbetsbördan är betydligt högre än vad den brukar vara och det är just i såna situationer jag förhoppningsvis ska kunna underlätta situationen litegranna. Nu vet jag inte om jag gjorde det, det är upp till andra att avgöra, men personligen är jag ändå nöjd. Det var fullt upp hela dagen och den slutade ju inte klockan 17 som i normala fall.

Nej idag var det visst tanken att flera skulle stanna kvar lite längre efter jobbet och hjälpas åt med att stänga ärenden och dokumentera som normalt kan vara svårt att hinna med när det ringer som mest. Därför var det ju inte något annat för mig att göra än att själv stanna kvar och göra min grej. Eller självklart hade jag ju inte behövt göra det, men det känns ändå som att man måste försöka föregå med ett gott exempel när man kan och sen så blev vi ju också bjudna på middag från Pizzzeria Side vilket inte är helt fel

Hursom så blev det än mer gjort under den här tiden och jag kom till och med in i min gamla roll som tekniker där på slutet och stängde lite ärenden. Kanske inte riktigt det jag ska göra nu, men kunde bara inte hålla mig... Var faktiskt riktigt kul också vilket känns skönt att kunna konstatera. Att ha roligt på jobbet måste ju vara något av det viktigaste här i livet eftersom man ändå spenderar så pass mycket tid på jobbet. Förmodligen var det också därför som klockan rann iväg fort där på slutet och gjorde att jag kom hem betydligt mycket senare än vad jag tänkt mig. Men men, nu är det bara att göra morgondagens lunchlåda lite fort så att man kan komma i säng relativt tidigt - imorgon är det ju dags för Indoow Walking på Friskis & Svettis City klockan 07:00 ^^

#blogg

1
Skriv svar