Hur svårt ska det va??

Medlem
Hur svårt ska det va??

Jag börjar dagen med att packa kameraväskan. Har ingen direkt plan med det utan tänker mest "man vet aldrig" och vips så har jag lastat ca 10kg på ryggen och cyklar iväg.
I ryggsäcken lägger jag för en gång skull ner minneskortläsaren... man vet aldrig, var ju dagens tema. Mycket riktigt, det blir att jag plåtar några små vackra snödroppar som en kollega har plockat.
Bilderna verkar lovande i kameradisplayen och jag vill mata in bilderna i datorn per omgående! Funkar det? Nej så klart inte. Tunna klienter borde brinna i helvetet.. ingenting fungerar att göra på jobbdatorn, jag kan inte ens byta skrivbordsbild! Än mindre mata in externa minneskort och dylikt. Det har någon IT-nisse i sin bunker bestämt.

Anyway... hemåt bär det och jag har idéer på hur jag ska redigera osv... packar upp väskan och inser att jag glömt minneskortläsaren på jobbet. Där den gör NOLL nytta!
!**#*#!?!**

Det leder till två saker. Jag kan inte redigera blombilden och maila till min kollega som jag tänkte mig. Jag kan inte heller visa min senaste optik-test!
Jag har nämligen lånat hem ett Sigma 50mm/2.8 Macro som verkar väldigt lovande. Skarpt som attan och även om 50mm är kort (på gränsen till för kort) för ett makro, åtminstone enligt mig, så har jag haft roligt med den. Dessutom gör det ju inget att närmsta arbetsavstånd är typ 3cm från frontlinsen då jag plåtar blommor. De kommer ju inte springa och gömma sig direkt

Ni får helt enkelt vänta tills i morgon med att se både blomster och makrooptik. Desto bättre kanske, vi har ju redan överskridit dagens kvot i views
Stort tack för det förresten... det känns riktigt bra... hahaa på ett sjukt egotrippat sätt! Men det är väl ingen som höjer på ögonbrynen ute i mediasamhället?

#blogg

Hur svårt ska det va??

Du är så välkommen så, betyder det att jag kan sluta för idag?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

"Det har någon IT-nisse i sin bunker bestämt"

Lär ju snarare vara så att det någon kostym har bestämt det när de satt en IT budget ungefär lika som budgeten för fikabröd.

Medlem

TiT: ja ditt skift är slut för idag

Eruku: Du har helt rätt. Jag är ganska glad att vi har de där IT-nissarna faktiskt, de löser alla problem som kommer utav att kostymnissen dragit in på både IT-budget och fika-budget

Medlem

Vi betalar faktiskt för vår fika, men då är det kommunal verksamhet.

Har du inte några ljusstarka f1.2or att låna hem och testa?


signatur

i7 2600K(2011)/GTX 1080/ACER Predator Z35 | PS4 | PS3 | Wii | PS2 | SNES | GB | NES

Medlem

Ljusstarka 1.2or har jag definitivt att låna hem. Både 50 och 85 om så önskas. Ska se om jag kan få till det, har en del optik liggandes hemma nu redan som måste återlämnas först

1
Skriv svar