Dagens siffror

Skägg.
10 Chambers
Dagens siffror

Av olika anledningar har ett gäng siffror varit framträdande det senaste dygnet och eftersom de pockar så på min uppmärksamhet är det lika bra att dela med sig. Till exempel har jag passerat sju tusen skrivna nyheter här på FZ. Vilket är en sanning med viss modifikation, arkivet går bara till 2003 och jag började i slutet av 2001. Dessutom blev dagens #Homefront-recension min hundrade om man räknar bort de där flera skribenter har varit delaktiga (typ #Half-Life 2 och #Unreal Tournament 2004. Byäldsten klår mig dock på fingrarna med sina tio lakan nyheter och närmare 150 publicerade speltester.

Gårkvällen spenderades med att få ordning på bildsamlingen, som varit spridd på dels en gammal stationär, dels en extern hårddisk och den nya laptopen. Inget bra ur backupsynpunkt. Därför la jag tre timmar på att få ihop allt i en mapp och när allt var klart vägde den in på knappa 70 gigabyte, strax över 24 tusen foton. Sju års minnen.

Det läbbiga vore om någon galen matematiker hittade en röd tråd i dessa siffror. Vi kan kalla det helgläxa.

#blogg


signatur
Medlem
Dagens siffror

Efter gårdagens försök till matematik tror jag att jag passar på den här uppgiften.


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers

Oh no you don't!


signatur
Redaktör

Aha, så du bloggar också om statistiken? Lite förutsägbart av dig att publicera ditt inlägg före mitt kan jag tycka...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:

Aha, så du bloggar också om statistiken? Lite förutsägbart av dig att publicera ditt inlägg före mitt kan jag tycka...

Alltid lite före!


signatur
1
Skriv svar