Sista inlägget innan operationen...

Flakmonkey
Sista inlägget innan operationen...

Sådär nu ligger man här i en av gästsängarna hos mamma och pappa och skriver det sista blogginlägget innan det är dags att lägga sig på operationsbordet och få min överskottshud bortskuren. Jag skrev det redan igår men det känns fan helt absurt att det är såpass nära. En resa som tagit mer än fyra år är äntligen nära sitt slutmål och jag har svårt att förstå det. Har tittat på lite gamla bilder på mig och det känns på många sätt som ett helt annat liv. Det var det förstås inte, men jag var i varje fall en helt annan person då och även om det är mycket jag inte gillar hos mig nu så var det knappast något som jag gillade med mig då.

Har också haft svårt att hålla händerna borta från "påsen" som jag har på magen. Inte av någon pervers anledning om du nu trodde det utan för att jag faktiskt ska förstå att den kommer vara borta efter morgondagens bukplastik. Sen kommer det givetvis ta ett tag innan jag är helt återhämtad, men den påse jag haft och som jag har tyckt varit så jobbig ska försvinna. Därför så drar jag i den och bara ler... kanske är det något löjligt sätt att säga hejdå till den gamla Simon även om det självklart inte är så dramatiskt som att den gamla Simon inte kommer finnas kvar. Men ja, det är väl egentligen mer en ny start istället för ett avslut där jag förhoppningsvis ska kunna utvecklas bli en bättre människa på alla sätt och vis.

Har förresten som sagt tagit mig hem till föräldrarna nu eftersom det är här det är tänkt att jag ska återhämta mig den första tiden då jag inte heller ska jobba. Känns såklart enormt skönt att kunna vara här och veta att jag kommer bli väl omhändertagen även om jag självklart inte vill utnyttja det för mycket. Mest att det känns tryggt att ha det skyddsnätet eller vad man nu ska kalla det om man skulle behöva hjälp på något sätt.

[ia=25677; large]

Hcar ju också förberett mig genom att ta med mig min Playstation 3 och ett helt knippe med spel och TV-serier (se bilden ovan) som ska hjälpa mig att fördriva tiden. Givetvis kommer jag inte hinna ta mig igenom allt det där men alternativ är alltid trevligt och jag planerar att utnyttja min lediga tid så mycket det bara går. Tror helt enkelt att det finns alla förutsättningar i världen för att min tid här i Täby ska bli precis vad jag behöver för att få en bra återhämtning.

Men nej nu är det dags att skicka några sista mail innan det är dags att sluta jobba för en tid framöver. Sen är det dags att ta den första duschen av två med Descutan (den andra göras imorgon innan jag åker till kliniken) för att desinfisera mig. Efter det är det ju bara lägga sig och sova antar jag. Blir ju till att gå upp rät tidigt imorgon ändå för 07:30 ska jag infinna mig på kliniken redo för operationen och sen... ja sen så får vi se när jag skriver mitt nästa inlägg

#blogg

Sista inlägget innan operationen...

Det kommer gå bra alltihop ska du se, håll huvudet på skaft och humöret på topp så blir allt bra!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör

Kommer gå bra, Simon!


signatur
Medlem

Du grejar det lugnt, Simon!

Så ses vi igen efter den lyckade operationen......Simon:)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

"If you die, can i have your stereo?"


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Good luck, har själv lagt om min vanor sen i somras och har gått ner över 20 kg, har fortfarande några kg extra, men jag kan förstå hur skönt det måste vara när man äntligen uppnått sin idealform. Beach -11 FTW!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Kan förstå det är skrämmande att bli sövd, men lite spännande också. Det går nog bra ska du se.

Skägg.
10 Chambers

Jävlar vilken resa du gjort... antar att den är "över nu" när jag skriver det här?

1
Skriv svar