Jobbet, hemlängtan och pizza

Medlem
Jobbet, hemlängtan och pizza

Jahopp, då nalkas ennu en dag med jobb, slit, uttråkande och omotiverade handlingar.
Sitter på jobber och ska köra 7-16, och jag ser inte fram emot det över-huvud-taget.
Jag hade förväntat mig en jäkla massa mer av flytten hit, och det här arbetet men nu känner jag mig mest bara väldigt besviken om jag ska vara helt ärlig.

Om man bortser från situationen på jobbet så är irland en mycket fin fin upplevelse, dock inte ett land som jag känner att jag kommer vilja bosätta mig på.
Irland är fint och har sin charm men för mig som svensk tycker jag det saknar vissa vitala saker som finns i sverige, jävligt goda kebab pizzor t.ex.

Får se, men det blir antagligen så att man flyttar tillbaks dit om ett tag, när? det vet jag inte och det är inget planerat för tillfället heller. Om man tar och flyttar till Sverige igen, vart ska man bosätta sig då?
Funderar på att dra till Göteborg och bo där, både jag och ingrid är smått trötta på norrköping och stockholm vill vi inte ens överväga. Men vi vill bo i en stor stad båda två så det lutar mot gbg.

För att gå tillbaks till topicen igen då.
Jobbandet på siemens är för tillfället inget vidare som sagt.
Saker som har lovats hålls inte, man får inte vad man förtjänar, jag tycker endel saker sköts ganska dåligt och schemana är helt värdelösa. Hade jag vetat att det skulle bli såhär så hade jag antagligen inte flyttat.

Får så jävla dåligt samvete över att det blivit såhär bara, mest för att ingrid har sålt sin lägenhet och flyttat hit för vår skull, och så börjar man tänka i dessa banor....
Känns inte bra för min del och man mår dåligt av att prata om det med henne tom, känns som om man inte bryr sig om henne och bara tänker på sig själv. Men vad ska man göra? jag trivs inte på jobbet, och eftersom jag inte gör det så får jag en jävla hemlängtan och vill bara dra här ifrån igen.
Men inte efter vad hon gjort för mig, får istl försöka hitta ett nytt jobb och hålla ut ett tag, se om tankar och känslor faller på andra banor framöver.

Funderar på att söka lite jobb på Apple som finns här i cork, lite butiks jobb eller något annat intressant. Blizzard har ett kontror här i cork, tror det är callcenter support där typ, funderar på att söka mig dit om det skulle dyka upp några jobb möjligheter. Vore ju inte helt fel.
På tal om blizzard så slängde jag iväg en ansökan till kalifornien USA för några dagar sedan, det är mest på skoj för att se om man har någon chans.

AJA! Ska väl ta och titta på lite tråkiga ärenden en sväng nu igen och få något gjort!
Hej så länge

#blogg


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

1
Skriv svar