The Other Guys recension

Medlem
The Other Guys recension

Jag trodde att "The Other Guys" bara var en i raden actionkomedier som släpps varje år och sköt därför upp att titta på den under en tid. Men oj så fel jag hade, Will Ferrell och Mark Wahlberg gör ett fenomenalt jobb på alla sätt. Att Mark Wahlberg kan göra actionfilmer var ingenting nytt för mig, det var däremot nytt att han kan vara riktigt rolig. Will Ferrell har jag haft blandade upplevelser med, vissa av hans filmer som till exempel "Night at the Roxbury" är riktigt bra medan vissa andra som till exempel "Step Brothers" är riktigt dåliga. Men i "The Other Guys" visar båda två att de är något att räkna med.

Handlingen är enkel, men känns ny och fräsch i jämförelse med den traditionella actionfilms-handlingen. Mark och Will är båda poliser, men istället för att vara hjältar som i de flesta andra actionfilmer är Mark och Will i den här filmen de poliser som gör skitjobbet. Men efter filmens början ger de sig ut för att ta hjältarnas plats och detta gör att de råkar ut för en del minst sagt actionfyllda äventyr.

När jag började se filmen så tyckte jag att den var rolig, men trodde att den skulle bli riktigt tröttsam längre fram. Jag trodde absolut inte att de skulle kunna göra en två timmar lång film om en mansgris och en byråkratisk "mes" som var rolig hela vägen. Men till min förvåning lyckades de med just detta, genom att hela tiden spela på olika delar av karaktärernas personligheter och fortsätta förnya sig. Tack vare detta skrattade jag mig genom alla 107 minuter och det är ett riktigt bra betyg.

Manuset är väldigt bra, karaktärerna känns trovärdiga och skämten är riktigt roliga. Höjdpunkterna i filmen är enligt mig när de driver med andra actionfilmer där hjälten alltid är en supermänniska och istället visar för hur det skulle gå om man försökte sig på häftiga rörelser i verkligheten. Med detta vill jag absolut inte säga att filmen är realistisk, för det är den inte, men den hanterar actionscenerna på ett annorlunda och uppfriskande sätt. Man märker verkligen att alla som varit med och gjort "The Other Guys" kan sina saker.

Det finns så mycket som är bra med den här filmen, men det finns även vissa saker som är mindre bra. Det största minuset är att det ibland blir lite långdraget och att det känns som att de upprepar sig. Men även om filmen har sina brister är det inget som förstör upplevelsen på något sätt och jag rekommenderar denna film till alla, speciellt om man sett en film med antingen Walhberg eller Ferrell som man tyckte om.

#blogg

1
Skriv svar